stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

På besök hos de unga tu

Kategori: Manchester

Early bird ...., igen 😉

Kortresa  för att besöka de unga tu ...., 
så det gäller att utnyttja dagarna maximalt .....vilket betyder tidig , oh så tidigt utresa .
Således njuter jag mitt " morgonkaffe " ute på Arlanda mer mitt i natta än de facto på morgonen  , ha ha 

(null)

BELÖNINGEN
framme .....  och har hela dagen kvar . 

(null)

Dottern arbetar så jag  passar på och tar en härlig promenad runt i mina kvarter .

(null)

Julmarknad. .... känns tidigt ...., men men . Verkar ändå dra rätt mycket folk. 

(null)

Stiliga biblioteket.

November är minnesmånad för de som deltagit i krigen .... och ALLA  i UK bär " the Red Poppy"  . 
Mer eller mindre pampiga 
Minnesceremonier 
 hålls på olika platser runt om i landet . 

(null)

Underbart väder .vilket inte är givet i Manchester där det regnar i genomsnitt  13 dagar i November och  det faller 930 mm under ett år . 
Jämfört med Stockholm som  får  539 mm per år . 

(null)

Dottern slutar sitt pass och vi traskar hem till henne .

(null)

Är en bit ..... men kul , för jag får se för mig nya delar av stan . 
Har tidigare bara åkt spårvagn till dem. 

(null)

Läckra Hilton Tower . 
47 våningar , byggt 2006 . Innehåller bostäder , kontor , hotell och den välkända skybaren Cloud 23 . 

(null)

...... och fin park .

(null)

Klart vi äter middag hos  vår favorit ..... the Ivy . 

(null)

..., och HÄR är främsta  anledningen till att detta är en av våra favvo restauranger , 
the Chocolate Bomb med varm kolasås .

Oh my!! 😋... .... DEN är sååååå GOD 
👌👌👌




Kommentarer


Kommentera inlägget här: