stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Hemåt

Kategori: Helsingfors


En lång och underbar sommar är slut ... snart börjar resan hemåt . 
Lång flygresa väntar och inför dessa brukar jag alltid .... om möjligt .... gå ut på en promenad eller  för en lättare joggingtur.
Känns skönt att ha rört på sig innan  ett antal timmars stillasittande . 

(null)

Börjar känna mig hemma i vännernas del av staden och springer därför åt motsatt håll för att  upptäcka lite fler kvarter . 
Kommer ner till vattnet .
Så fint .

(null)

MEN
Precis nere vid vattnet pågår något stort byggprojekt som spärrar av gångbanan .
Får därför lägga om riktningen och springa upp mot stan igen . 

(null)

Härliga kvarter .
Många vackra parker ....

(null)

coola statyer ....

(null)

(null)

......och stiliga hus .

(null)

Bland annat gamla Operahuset .

(null)

Rolig blandning ,  från patricier till läcker funkis .

(null)

Ett uppdrag till innan avfärd 👏
Mäta storlek och längd på pärlor .... här ska skapas nytt 
Pärlor och juveler 💍💎 ...., SÅNT älskar jag 🤩
Antingen jag själv tillverkar eller förmedlar .
Såååå roligt att få vara involverad i.

(null)

Taxin kommer , väskor lyfts in , puss å kram .
Vemodigt , alltid svårt med avsked från människor jag gillar att tillbringa tid med ....
men men
.... och hemma väntar ju Herrn ❤️👌

👋


Kommentarer


Kommentera inlägget här: