stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Stereotyper

Kategori: Stockholm


Några har frågat om renoveringen .... och tusen tack .....den rullar vidare .
I princip är det nu bara ett rum kvar  men vi måste fundera  vidare kring hur det ska inredas / möbleras .
Blir ett perfekt höstprojekt . 

För en tid sedan fick jag hjälp med att montera några lampor , stänger och gardiner. 
Fick mig en tankeställare i samband med det .

Telefonen ringer och en tjej presenterar sig. Hon är från  elfirman  och säger att hon ska boka en tid för montage . 

Morgonen efter ringer det på dörren .... och där står  HON ..... .
Ja , det är förstås hon som är elektrikern .... häpp ☺️

(null)


Varför sitter vissa stereotyper så fast undrar jag 
..... och ännu värre .... att jag trillar dit på dem . 
Fördomar, invanda tankebanor , förväntningar  .... ooops gäller att alltid reagera när man känner att tanken leder en i den " gamla vanliga " riktningen , 

(null)

Jag berättar för henne om mitt misstag och hon ler igenkännande ..... inte första gången såklart som det händer . 

(null)

Snyggt som tusan .

(null)

Morgonen efter ringer det på dörren igen .
Nu är det stänger och gardiner som ska sättas upp . 

(null)

Två killar stiger in 
...., och igen drar den där dumma förvånade tanken genom hjärnan ...... men snabbare idag och jag säger ingenting .
Behövs liksom inte ens kommenteras .
😉

(null)

Himla bra jobb även här .
Blir snyggt  tusan . 

(null)

(null)

(null)

 Jag har precis fyllt 60  och måste ändå säga att utvecklingen , i alla fall under min livstid och inom vissa områden , har tagit ett visst kliv framåt . 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: