stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

September är bäst

Kategori: Stockholm

Jaha , dax för några veckor på hemmaplan igen .
Klagar verkligen inte . 
Stockholm + September = är verkligen BÄST

(null)

Njuter stort vid morgonrundan 👣 i mina kvarter.  

(null)

(null)

(null)

DAX 
för lunch och jag traskar bort till Observatorielunden .

(null)

Möter upp mamsingen och finaste lilla Dino 
( hm ....ja så liiiten är han ju inte längre  🤣🤣. Har faktiskt blivit en rätt stadig Herre ... men kanske inte är något att yvas över när man 12 år ...... vilket är hur gammalt som helst i hundvärlden ) 
Nyligen fick han sövas för att dra ut ett antal tänder. Vi var lite oroliga men såren läkte bra , stygnen försvann och  nu är han återigen sitt vanliga pigga jag . 
🙏

(null)

Solen värmet gott och vi slår oss ner på uteserveringen på trevliga 
Kafe Himlavalvet .
Ätet gott och pratar om allt som hänt sedan sist .

(null)

På väg till T-banan nämner mamma att hon tänkt köpa en ny varm dunkappa till vintern .
Att vara frusen och hundägare är ingen hit .
Jag vet en bra affär @ känslaochsmak som ligger på vägen .
Perfekt vi går dit och hon provar ett antal .
Hittar till slut en riktig snygging i vacker grönaktig färg .

(null)

Jag jublar . 
Mamma fyller snart 85 år . Då vill jag så klart ge henne något fint .
VAD
kan vara bättre än den här stiliga kappan .
Förvisso en tid i förväg och inte inslagen 
MEN
toppen att få ge något som jag vet att hon uppskattar och kommer att använda .
Win-Win alltså 
Dessutom  är just den här modellen mycket klädsam .... vilket man inte kan  säga om alla dunkappor 😬

Tycker de flesta ser ut som om bärarinnan  är ute och  går  med  sitt täcke.
Coolt men kanske inte riktigt lika passande för alla 🤣🤣

(null)



Kommentarer


Kommentera inlägget här: