stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Annat vårtecken

Kategori: Stockholm


ETT
 fint
vårtecken
❤️

(null)

Ett ANNAT är detta .... 

(null)

... nya joggingskor . 
 Har alltid varit en Nikeperson men  nu blev det byte till schweiziska ON. 
Älskar dom redan. 

(null)

Morgonjogg med Vännerna .

(null)

UNDERBART

(null)

..... är bara den där iskalla vinden som stör .
Brukar det verkligen blåsa så här mycket och så HÄR  kallt ? 
Jag vet att man lätt förtränger och glömmer bort hur det var åren innan 
MEN
 säger bara men...
Hatar verkligen kyla.

(null)

Det har varit en del skriverier de senaste dagarna om att den sociala distansering i Stockholm inte är den bästa . 

(null)


Jag och Väninnorna tar en sväng på NK
DÄR
är det i alla fall helt tomt . 

(null)

Likaså när vi rundar av  med ett glas vino .....på avstånd .... hos trevliga Tyge&Sessil 
Ekar precis lika tomt där .

(null)

Följer med Vännerna hem på middag .
Herrn i huset bjuder ...som vanligt ....vansinnigt gott.
MEN 
vi passar även på att "stödja kvarterets pärlor" med att beställa varmrätt  från utmärkta restaurang Hantverket och smarrig tiramisu från fina Hallen . 

(null)


👌



Kommentarer

  • Brysselkakan säger:

    Vi sa just i nyss att fasen vad det blåst på sistone. Så här blåsigt som det varit sedan i höstas är det normalt inte, beror nog på den milda vintern.
    Läste också om att Folkhälsomyndigheten också noterat att Stockholmarna släppt på sin distansering... Inte bra alls.
    Vet du ens när du kan åka hem igen? Eller var planen att vara i Sverige nu när din syster är sjuk? Givetvis svarar du bara om du vill på det!

    Svar: I Kina börjar de sakta men säkert öppna upp . Dock råder sedan en tid tillbaka ett (tillfälligt ) stopp för utlänningar , även de som bor i Shanghai , att resa in dit. Så just nu finns ingen möjlighet för mig att åka dit eller för Herrn att komma hit .... han får då inte återvända . Vi hoppas vi kan ses i augusti innan dess vet jag inte . Nu har jag i alla fall inga planer på att lämna Stockholm . Vill vara här med syster och övriga familjen . Vi försöker att ta vara på tiden på bästa sätt för henne .
    Varma hälsningar
    M
    M W

    2020-04-19 | 19:07:06
    Bloggadress: http://brysselkakan.wordpress.com
  • Brysselkakan säger:

    Augusti! Fy, hade saknat ihjäl mig. Men förstår att du vill finnas där för din syster och familjen. Konstiga tider vi lever i. Antar att du inte vet när du kan träffa dottern heller precis som vi inte vet när vi kan se vår son i USA igen.

    Svar: Ja visst är det svårt att vara ifrån Herrn och min dotter . Precis , jag vet inte heller än med säkerhet när vi kan ses igen .Men det är i jämförelse med situationen för min familj här ingenting . Vi klarar det . Jag är väldigt tacksam att jag har möjlighet att kunna befinna mig i Stockholm och vara nära mina kära i detta svåra . Att följa min systers sjukdom är plågsamt , sorgligt och väldigt frustrerande . Inget kan vi egentligen göra ... utom... att finnas nära och gödsla med stöd och kärlek .
    M W

    2020-04-21 | 21:29:24
    Bloggadress: http://brysselkakan.wordpress.com

Kommentera inlägget här: