stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Blomning som piggar upp

Kategori: Stockholm

Fortfarande gråkallt väder men i morse när jag gick till fiket för mitt morgonkaffe såg jag att lilla trädet på gatan börjat blomma .
Såååå fint . 

(null)

Möter Väninnan och vi trotsar kalla vinden och går en rask promenad  bort till Rosendals Trädgård .

(null)

Virustider , restriktioner och tomt på gäster . 

(null)

Eftersom här i normala fall i princip alltid är fullt är det på sätt och vis skönt för oss .....men också oroväckande och lite sorgligt .
Kontrasten mot hur det brukar vara är helt enkel FÖR stor .
Vart ska detta sluta ? 

(null)

Igår kom nya bäddsoffan och Herrns fåtölj .
Rummet är fortfarande lite provisoriskt inrett men sakta men säkert närmar det sig min  "vision"
 😉

(null)

Jag har gått på span efter ny taklampa därinne och har fastnat för två stycken . 


Väninnan och jag går hem via Oscar & Clothilde så att jag kan ta en bild  på den ena . 

Lampa 1 
(null)

Lampa 2 
(null)


Jag vet vilken som är min favorit 
men 
NU
är det dax för Herrn att få säga sitt . 
🙂

Kommentarer


Kommentera inlägget här: