stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

#fuckcancer

Kategori: Stockholm


(null)


Min älskade lillasyster 
20 feb 1964 - 26 april 2020
❤️

 Vårt liv är en vindfläkt,
en saga, en dröm
En droppe som faller
i tidernas ström
Den skimrar i regnbågens färg
en minut
Brister och faller och
drömmen är slut


(null)

På besök hos mig i Shanghai ,2014
(null)

Vi njuter av  det vi tillagat i Chinese Cooking class 
😋
(null)

Tidig morgon i Fuxing Park 
 Vi utövar Thai Chi 

(null)

Middag "Chinese style"
på favvohak i Shanghai 

(null)

M-Magasin Januari 2020

(null)
Cool bild för en annan tidningsartikel några år tidigare .

(null)

Semesterresa på den älskade hojen .
(null)

Sista semesterresan  med hennes fina Väninna  gjordes  till Kroatien   hösten  2019

(null)

Vi två och mamma på luncher och utställningar .
ALLTID
när jag kom till Stockholm ställde dessa två upp och hängde med på allt jag föreslog .


(null)

BÄSTA
gemensam tradition vid mina decemberbesök ...... Julbord 

(null)

IBLAND 
även i sällskap med fina dottern , sonen eller någon av Herrarna 
eller med hennes ljuvliga barnbarn

(null)


men
ALLTID 
med kärntruppen  
dvs bägge  Systrarna , Mamma  och jag 

(null)

Årets upplaga på charmiga Bergendals , December 2019

(null)

En vecka på Södersjukhuset i februari 2020 

(null)

Dagarna på sjukhuset sammanföll med hennes födelsedag 20 februari , som vi firade med tårta , sång och presenter i avdelnings sällskapsrum .

(null)

Tjejmiddag ... ja plus Systers fina man 🙂
hemma hos dem , också i februari . 

(null)

I mars besökte vi trevliga  salong Lödder på Söder för att prova ut hennes peruk .

(null)

Efteråt , mysig fika på trivsamma och ...... något som var extra viktigt  i virustider med hänsyn till hennes tillstånd ... folktomma Fabrique.
👌

(null)

Njuter en stund i solen och gosar med fina Dino , 23 april .

(null)

FARVÄL
😢

#fuckcancer🎗

Kommentarer

  • Brysselkakan säger:

    Så sorgligt och tragiskt. Förstår att er saknad är enorm.
    Men mitt i allt detta så fantastiskt att du kunde vara med henne under den sista tiden. Hoppas ni kan få ett fint avslut nu också.

    Svar: Hej
    Tusen tack för din hälsning . Ja det är verkligen helt förfärligt . Så förskräckligt orättvist .... även om det såklart aldrig är rättvist vad gäller sjukdomar . Något tröstar det mig i alla fall med att vi fick en väldigt fint avslut tillsammans , men men ...... sorgen och förtvivlan är stor . Vet inte riktigt var jag ska ta vägen med den ... och ilskan .
    M
    M W

    2020-04-28 | 11:12:47
    Bloggadress: http://brysselkakan.wordpress.com

Kommentera inlägget här: