stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Lockarna faller

Kategori: Stockholm


Träffar Syster på Salong Lödder . 

Det är dags för lockarna att falla . 
Hon sa att det kändes bra då hon redan tappat en del hår.

(null)


Hjälpsamma Pia på Salong Lödder Sofo visade tillbehör och gick igenom hur "håret " och huden härefter ska skötas om på bästa sätt . 


(null)


SÅ 
skulle nya peruken testas.

(null)

Wow ..... blev toppensnyggt👌
 
(null)


Satt helt perfekt .
 Både modellen och färgen klädde henne mycket bra. 

(null)

Måste firas .
Vi gick till vårt favvocafe nära salongen och festade loss med kaffe och kardemummabulle 
Perfekt för oss , men såklart mindre bra för stället 😬, att vi var helt ensamma.

(null)

Himla mysigt ....... MEN
när vi skulle gå orkade Syster inte resa sig upp. 
Benen lydde inte .
Jag blev väldigt orolig , TÄNK om hon ramlar .... och det finns ingen annan kund inne .
 Hur ska jag i så fall få upp henne ?
Som tur var kom chauffören för hennes sjuktransport in och undrade var hon var .
Med hans stöd gick det bra och hon kunde ledas ut till bilen .  
Precis så här illa är det . 
Läget varierar inte bara dag för dag utan t.o.m timme för timme .

Jag blev som sagt väldigt rädd medan hon hanterade situationen lugnt och metodiskt 
Sån otrolig inte styrka  
Åh , kan inte säga annat än
#fuckcancer🎗

(null)

Lätt skakad promenerade jag sakta hem från Söder till mina hoods . 
Oro och många tankar .
Var skönt att bara trampa på och låta dem virvla runt i huvudet . 

Åt middag själv hos kvarterets mästarItalienare Un Poco.
Även här visade sig virusoron genom en lokal nästan tom på gäster . 
Frågade min servitör om läget och han sa att de har fått många avbokningar men att dom , i alla fall denna kväll , skulle få lite fler gäster senare . 

(null)

Älskar det vemodiga blå ljuset i skymningen .
Passar mitt nuvarande mood mer än vanligt .
😢











Kommentarer


Kommentera inlägget här: