stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Vilt stirrande kvinna

Kategori: Stockholm

Fin morgon och jag promenerar raskt. 
Målet ärKungsholmen  och Passexpeditionen ... eller vad det nu heter ... på Bergsgatan . 

(null)

Går genom parken vid Sabbatsbergs Sjukhus .... 

(null)

.... och där är 

(null)

..... ljuvligt .

(null)

I ensamt majestät på trivsamma Il Caffe . 
Läser i DI om uppskjutna årsstämmor, utdelningar och  löneökningar till ledningar. 
Som alltid ropar vissa politiker högt utan att särskilja.
Tröttsamt . 
 Om inga  finner det lönt att investera i företag blir det inte mycket till företagande .

Tycker att generalisering och rop om att ALLA ska agera likadant 
ÄR
precis lika tokigt som feltimade och okänsliga beslut .
Saknar lyhördhet och fingertoppskänsla från bägge sidor . 

(null)

In för att hämta mitt nya pass på en precis lika tom expedition .
Ja , går i alla fall fort 
Zero personer i kö .

(null)

Promenerar hemåt .
Väljer en annan väg ....

(null)

... så att jag passerar Hötorget .
Även här ekar det .
Stackars handlare , alla är så deppiga .
Jag ber min favoritgrönsaksherre om fyra vita sparrisar .....

(null)

...... och får DETTA 

"DU får jättebra pris , ingen köper , vi måste snart stänga och jag får slänga bort mycket "

KAN 
ha varit världens bästa säljharang
MEN
klart att jag köpte hela bunten av honom . 

Försöker på de sätt jag kan att stödja pärlorna i mina hoods.  
❤️

(null)

.... och nya passet då ? 

(null)

Blev som 
VANLIGT 
🤣🤣🤣

Tycker nog att jag rätt ofta ändå blir  helt ok på bild men  ALDRIG  har det hänt på  passbilder . 
Likaså denna gång 
VEM
är denna vilt stirrande kvinna som jag nu ska " leva" med i fem års tid ????? 
😬



Kommentarer

  • Brysselkakan säger:

    Ja, varför ser man ut som hej-kom-och-hjälp mig på pass? På mitt ser jag, enligt ungarna, ut som jag går på droger!

    Svar: Ha,ha . Tror det är deras enormt skarpa blixt . Rynkor syns också extremt väl . Då man dessutom ska se lite allvarlig ut , eller i alla fall inte skratta .... vilket jag offra gör på andra bilder .... så blir resultatet inte alls som det brukar .
    Glad Påsk 🐥🐣
    M W

    2020-04-08 | 19:18:28
    Bloggadress: http://brysselkakan.wordpress.com

Kommentera inlägget här: