stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Vovvesällskap

Kategori: Stockholm


Sedan vår flytt till Kina har min fina lilla hund Dino bott hos den bästa av mattar
 .... min mamma ❤️
En perfekt lösning som jag är så glad och tacksam för .
🙏
MEN 
när hon ska iväg någonstans ..... och jag är i stan ...så är det NATURLIGTVIS så att jag tar hand om honom .
Som när mamma ska åka och hälsa på Syster då får han komma till mig i några dagar . 
PERFEKT 👌 och roligt .

(null)

Finfin morgonpromenad  runt Djurgårdskanalen för 
två-och fyrfotade 
👣 🐾

(null)

(null)

(null) 

(null)

På väg hem stannar jag till vid en av kvarterets pärlor , blomsterkiosken
Petit Marche . 

(null)

Fräscha blommor , kaffe och smörgås i solen .
Fortfarande kall vind....  men i lä och med sol 
so nice .

(null)

På eftermiddagen går jag ner till Mstore .
Mamma kan inte ladda ner appen Messenger .
Ett meddelande kommer upp att senaste versionen först ska laddas ner .
Jag försöker men inget händer .
då traskar jag till butiken i förhoppning att de kan fixa vad det nu är som är fel . 
KLART
de kan .
Ca 30 minuter och några  hundralappar senare lämnar jag mycket nöjd .
Mamma och Syster vill gärna kunna se varandra vid samtal och det är nu möjligt . 
Mission completed 
👏

(null)

Möter Vännerna och vi går till Hallen för ett glas vino . 

(null)

Oroväckande tomt men förstås inte oväntat .
Slår oss ner på en av de folktomma barerna . 
Efter fyra års renovering öppnade Hallen igen för några veckor sedan . 
Fint som snus därinne men också höjda hyror för handlarna .
virusoron kommer  nog ..... precis som på många andra ställen .... ställa till det rätt rejält för vissa företag. 

(null)

Vi promenerar hem till mig .... och Dino . 
På kvällens meny står vit sparris och Wallenbergare , bägge inköpta i hallen .

BÄSTA
 samarbetet .
Jag dukar , Vännen steker burgarna och Väninnan fixar med de mjälla sparrisarna .
Vårtecken så gott som något . 
Allt smakar ypperligt . 

(null)

NÄR
tre blivit en "crowd" 
😬

Go kväll . 





Kommentarer


Kommentera inlägget här: