stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Miljoner växlar

Kategori: Shanghai

Herrn har blivit " into  bikes " under min tid i Svedala . 
Cyklar många mil per vecka med grabbarna .
Är en egen liten community det här . 
Sköna herrar .... och några ladies ....som sporrar varandra , snackar teknik, jämför prylar och arrangerar cykelutflykter tillsammans. 
Jag har tyckt att det är toppen att han hittat något kul att göra 
MEN 
när han glatt sagt att jag också ska få en cykel har jag skrattat och svarat 
Nej,Nej och Nej 

(null)

Herrn har dock aldrig varit den som ger upp i första taget .
Så en lördagsförmiddagen  befinner jag mig plötsligt i cykelbutiken 
...... alltså vi ska bara titta 
😉

(null)

Som av en händelse råkar de  ha hemma en snygg ram i min storlek
 ( med miljoner växlar 🤣🤣)
 ..... hm 
Jag cyklar runt ett varv ute på gården och säger .... tja kanske kan vara kul det här ändå .
står Herrn redan i kassan och betalar .

(null)

"Min " ram slängs upp på monteringstödet , jag upp och lämplig sadelhöjden mäts ut .

(null)

Hjul och växlar checkas och justeras .

(null)

SEN
ska det väljas hjälm, kläder, handskar, glasögon , vattenflaska, skor mm mm 

(null)

Därefter vinglar jag ut i trafiken .
Cyklar hem , där Herrn .... som tog en taxi ... väntar .

(null)

NU
ska vi ut på premiärturen . 

(null)

Fyra mil senare 
👏

Japp , gick bättre än jag kunnat ana ?
Shanghai är faktiskt en perfekt cykelstad .
Finns många fina cykelbanor ,  till exempel utmed floden .
" Problemet" är att det gäller att se upp .
Bilar, moppar, vanliga cyklister, hundar, folk som går rätt ut  eller kör mot färdriktningen mm mm  
Ja det är livat värre därute ..... därför är det faktiskt en god idé att som Herrarna gör , kliva upp och köra sina träningsrundor väldigt tidigt på mornarna . 

(null)

Smarrig lunch väntar.
Blir nog bra det här 👌

🚴‍♂️🚴‍♀️






Kommentarer


Kommentera inlägget här: