stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Imponerad

Kategori: Stockholm


Så Stockholmare jag är har jag aldrig varit på Huddinge Sjukhus eller Karolinska sjukhuset i Huddinge som det lite förvirrande egentligen heter .

(null)

Nu tar jag pendeln från Odenplan och möter upp syster med man vi stora entrén .
Hon ska få information om sina kommande behandlingar . 
Jag ska lyssna och notera i hennes vackra bok 
Är just nu en hel del artiklar om kris i sjukvården  och det stämmer säkert på sina håll 

MEN
jag måste säga att sjuksköterskan som tar emot oss  på den här avdelningen är väldigt proffsig .

Den information och framförallt det synsätt kring patienternas mående hon framför imponerar stort på mig .

Huddinge erbjuder ett bra  och beprövat system med behandlingar , hemsjukvård och kontaktpersoner . 

Känns som om de verkligen tar syster ( och andra patienter med samma diagnos ) på  stort allvar .

ATT
hon ska må så bra som möjligt är det viktigaste . 

(null)

Får en klump i halsen när jag ser de där två framför mig .

Så små ...... i den långa korridoren  på det här jättesjukhuset . 

Men ser också den starka samhörigheten mellan dem 
och
den inre styrka och envishet min fina syster besitter .
❤️

(null)

Vi tar en lätt lunch i cafeterian  och pratar om mötet och informationen vi fått. 
Känns bra .... och vi  skiljs åt . 

(null)

Jag behöver skriva ut ett dokument , signera , scanna och maila det till mottagaren.

Var förstås inga som  helst problem tidigare när jag varje dag gick till mitt kontor .

Här Stockholm sitter jag ibland och arbetar på Social Work Co Office och där finns förstås all teknisk hjälp .... men just  denna vecka kommer jag inte kunna åka dit . 

En vän föreslog faktiskt Stadsbiblioteket !!! 
OK 
tänkte jag , värt att pröva .
Visade sig  inte bara vara vackert utan också  välutrustat .
Mycket riktigt .
Fick hjälp med allt jag behövde för det facila priset av 3 kr . 

FANTASTISKT
👌

(null)

Sonen fyller år och har fått välja restaurang till aftonen . 

(null)

Blir hans absoluta favorit ...... AG .
Som vanligt knökfullt men jag fick in oss på ett bord  dagen efter födelsedagen.


(null)

INGA 
problem för de här två finisharna .
Gick precis lika bra att fira dagen efter .
Maten , servicen , stämningen .... ALLT var på topp .

(null)

JA
till och med lyckades jag med presenterna .
Inte alltid så lätt numera  men  det blev tummen upp på allt .
👏
God Natt 




Kommentarer


Kommentera inlägget här: