stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Stolt

Kategori: Stockholm

Åter i Shanghai med två välfyllda resväskor .
DOCK
något som fick bli kvar hemma i Stockholm är de kryckor som varit mina ständiga följeslagare sedan det frustrerande feltrampet i bussen från Borås . 

Foten är tyvärr långt ifrån bra men nu kan jag i alla fall gå långsamt utan stöd så bestämde mig därför för att inte ta med kryckorna hit .

(null)


EN
överraskande positiv upplevelse under mina dagar med de "silvriga" var upplevelsen av att ALLA 
var så himla vänliga och hjälpsamma .
Det hölls upp dörrar, frågades om hjälp med kassar , restes och erbjöds platser på bussen och jag fick hela tiden gå före i köer .

Jag är verkligen glad,tacksam och riktigt STOLT över Stockholmarnas beteende i just det här avseendet .

🙏🙏👍👍


Kommentarer

  • Brysselkakan säger:

    Härligt att du kunde lämna kryckorna i Sverige!
    Och det finns hopp för mänskligheten när jag läser hur hjälpsamma folk runt dig varit när du hoppade runt på kryckorna!

    Svar: Hej
    Ja även om foten långt ifrån är läkt har det ändå gått framåt och visst blir man glad över människors vänlighet . Åker på semester till helgen . Hoppas att lite sol och värme ska snabba på processen .... och humöret . Läste om ert flyttande ... wow slår t.om oss 🤣🤣
    Må så gott
    M
    M W

    2020-01-20 | 10:47:55
    Bloggadress: http://brysselkakan.wordpress.com

Kommentera inlägget här: