stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Jag förbereder mig

Kategori: Stockholm

Hemma en vända.
Busybee 
🐝 
Bråda dagar med att förbereda mig för nästa tripp . 

(null)

Ena dagen är det fossingarna som ses över och får nytt fint lack hos bästa MJ Studio .

(null)

     
En annan dag  susar jag med bilen ut till mamma .

STANNAR 
först till hos Väninnan för kaffe och babbel i hennes trevliga trädgård . 

Nya parkeringsregler som jag helt missade gav inte mig ....men kanske PVakten en känsla av att hen gjort en insats som lappade min lilla bil ..... den enda på denna breda och lugna villagata. 
HELT
obegripligt varför man inte skulle kunna få stå där i två timmar .
Ja, ja 
Gulliga Väninnan delar boten med mig .
Alltså ... på hennes initiativ. 
DET
var verkligen helt och hållet mitt fel som var ouppmärksam..... men hon ville .
🙏
Jag tackar och blir rörd .
Tycker det visar på stor omtänksamhet
❤️


(null)

Kommer bort till mamsingen ..... och LUSLÄSER P-anvisningarna .
Här ska inte bötfällas mer på läääänge ... om jag får bestämma . 
Så trista pengar att betala
😡
Traskar bort till mamma med famnen full av blomster .
Tänkte låta hennes  gröna fingrar få göra under under min bortavaro .

SONEN 
sköter , med den äran , om de flesta av våra blomster här hemma 
MEN 
just Hortensiorna är lite knepiga så tror det är klokast att anförtro dessa till mor . 


(null)

En tredje dag anländer ÄNTLIGEN vårt nya skåp .
Svart har blivit Vitt
Är mycket, mycket nöjd . 

(null)

Samma kväll bjuder Sonen och jag Väninnan och hennes son på middag .
Vi lärde känna varandra när de här stiliga ynglingarna för sisådär 26 år sedan skolades in på samma dagis .
Vi " klickade" direkt . 
Sen dess har vi upplevt så många fina stunder och resor tillsammans .
Idag bor vi i olika länder . Danmark,Finland, Sverige och jag i Kina 
stunder som denna sker numera inte alltför ofta  
DÄRMED 
kanske än mer uppskattad .
👌


Kommentarer


Kommentera inlägget här: