stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Mot Bara Vara

Kategori: Gotland

Vi packar in oss i bilen .

Jag har i många år hyrt bil hos Wisby biluthyrning .
De har som idé att jobba med äldre bilar och därmed kunna erbjuda humana priser . 
Något som jag hittills har gillat .
Känns sunt på något vis .
Dessutom är de väldigt schyssta .
En gång räddade de mig snabbt ur en knipa när jag felbokat och stod utan bil vid ankomst ... precis innan Almedalsveckan och ALLT var uthyrt. 
Sån service belönar sig .

MEN
med äldre kommer såklart att bilarna inte riktigt har samma standard som nya .
Till exempel ingen AC 
Något som " normala " somrar inte varit något större problem .

I år .... säger bara phu 🥵

(null)

trots att Väninnan verkligen är sinnebilden för att 60 är det nya 40 
👌
ÄR 
det nog som så att vi blivit liiite för gamla och framförallt för bekväma för att swischa runt med fullt blås och rutorna nere . 
🤣🤣

Får se vad jag gör nästa sommar . 

(null)


Första stopp Djupvik .

Väninnan badar ..... 

(null)

.... medan jag stannar till hos Maria som säljer väldigt fina fårskinn från Sandholme Gård .
Två vackra  vita får följa med hem . 

(null)

Vi fortsätter utmed kustvägen .

(null)

Åh !!!!! 

(null)

.... dessutom ... här på vägen får man alltid ulligt och gulligt sällskap .

(null)

Stopp nummer två ..... också ett måste .
Vamlingbo Prästgård. 

(null)

Kaffe , smörgås ....

(null)

.... och lite saffransgott från mysiga caféet.

(null)

..... och trädgården 

(null)


Ja , vad säger man .
Tusen tack  till de som driver ställen som detta .
ÅK
dit. 


(null)

Stopp nummer tre 
FRAMME
hos Väninnan och hennes härliga ställe 
Bara Vara 

(null)

(null)

Jag och en kaffe njuter skuggan på blommande  verandan .

(null)

Damerna badar .

(null)

Middag i Ladan på Grå Gåsen . 
Nya ägare , nya vindar .

(null)

.... och ? 
Jo utökad uteservering och precis som vi kunde ana med ett känt namn .... knökfullt  .

(null)

MEN
maten smakar fortsatt bra , miljön är skön och servicen vänlig 
rekommenderas .

God Natt 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: