stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Etta på steg

Kategori: Stockholm


Morgonpromenad runt kanalen .... 

(null)

.... i sällskap med fina Väninnan  🇨🇳🇸🇪
Så kul att träffas , var några månader sedan .

Hon bor också i Shanghai.  Har jobbuppdrag i Sverige och reser därför regelbundet hit .

Lika drabbad som jag alltså av nuvarande stopp för utlänningar  att återvända .
I hennes fall har hon inte varit hemma sedan  före jul . 
😬
Maken arbetar på  i Shanghai
 .... men hon har i alla fall fått hit sina ungdomar .
De pluggar annars  i Danmark och UK , verkar dock få slutföra terminen digitalt från Svedala .

Ja,ja allt går .  

(null)

ÄNTLIGEN 
Vackra magnolian  som jag har haft span på 
.... utslagen 
👏

(null)

Sällskap på vägen ...  

(null)     

av såväl NÄPNA  ..... 

(null)

.... som MAGNIFIKA följen 

(null)

En kaffe efter rundan sen skiljs vi åt .
Jag travar vidare mot Norr Mälarstrand .....


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

.... och trivsamma Orangeriet ...  

(null)

för dagens andra " Shanghaireunion " 🇨🇳🇸🇪

(null)


BÄSTA
fd Stipendiaten ( ja just hon som vi häromdagen oväntat stötte på i Nacka)  och Internen från kontoret i Shanghai . 

SÅÅÅ 
kul och spännande tid vi hade .... och fortfarande  har .
Var verkligen givande att arbeta tillsammans med dessa smarta och roliga girls .

Bägge har förstås strålande karriärer och jobbar hårt
 ....så även om vi inte vill bryta upp 
MÅSTE
de ila tillbaka hem för att fortsätta sina   digitala möten .
💻

(null)

Själv stegar jag vidare för dagens sista punkt .

(null)

Kanske inte roligaste stället
 
MEN
nödvändigt .
För några veckor sedan när sista dag för inlämning inföll visade det sig att mina uppgifter hanterats felaktigt ... av dem alltså .
JAG
 fick direkt uppskov en månad 
MEN
blev tvungen att gå tillbaka till " Old School" 
fylla i och lämna på papper .
🤣🤣
   
(null)

Japp , då var det fixat  ✅ 

(null)

.... och tack vare allt traskande vann jag dagens stegutmaning i min grupp med råge !! 
18506 steg .
👏👏👏







Kommentarer


Kommentera inlägget här: