stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Götet igen

Kategori: Göteborg


Kliver av tåget i Götet.... japp är på tur hit igen 

(null)

En av fördelarna med expatlivet är att vi har lärt känna många härliga människor .
Några av dem har flyttat tillbaka till Sverige , majorieten till Göteborg.
Inte så konstigt  om man betänker hur viktig Kinamarknaden är för bilindustrin ... och vi vet alla vilken rullande produkt som tillverkas här .
🤣🤣

(null)

Checkar in och tar sedan en promenad .
Blåsigt men lite sol som emellanåt tittar fram genom molnen .

(null)

Klassiskt magasin .

(null)

Götets Söder ....och  lika hipstertätt.


(null)

Snygg inredningsbutik .
Välkänd i hela Sverige , ofta refererad till i inredningsmagasin
 ....,, och jag har länge varit nyfiken på den . 

(null)

Läckert , vitt och stilrent 
MEN
jag dras förstås som alltid till den blåvita kinahörnan . 
Love it 
👌

(null)

Den kalla vinden tar ut sin rätt.... brrr 🥶 
Dax för en kaffe .
Kliver in på trivsamma Brogyllen .

(null)

Till hotellet för att piffa .
Möter upp de här sköna damerna .

(null)

Vi ska gå på ballettpremiär ..... världspremiär till och med .
ÄVEN
premiär för mig att besöka Göteborgsoperan .

(null)

Oh la la 
Röda mattan , tackar tackar . 


(null)

(null)

Innan föreställningen äter vi middag och skålar för kvällens födelsedagsbarn.
Finaste utsikten . 
Så coolt i Götet med hamnen, kranarna och alla båtar  . 

(null)

Två baletter . 
Dystopiska 
Tja 
Första verket  rätt suggestivt ändå . 

(null)

Andra , också coolt 
MEN
inte ett enda danssteg !!!
trist är nu jag att 
NÄR
jag besöker en dansföreställning , vill se dans . 
ÄVEN
om det var ett intresssnt verk , blev jag lite besviken . 

(null)

Men,men 
Rekommenderas i alla fall . 

(null)


Toppentrevlig kväll i det bästa av sällskap .
God Natt 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: