stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Snopet men,men ...

Kategori: Helsingfors

Inte många som reser till Helsingfors denna morgon . 

(null)

Landar till en solig och fin dag.
Lite mer rörelse utanför station där flygbussen stannar. 

(null)
 
Promenerar bort till Stockmanns.....

(null)

..... för en härlig lunch med Väninnan . 

Vi diskuterar förstås de regler kring maxantal i församlingar , skolstängningar och annat som regeringen idag föreslagit ska gälla från och med dagen därpå . 

(null)

Strosar runt på stan ..... 

(null)

.... och ser att Operans nästa balettpremiär marknadsförs stort .
Det GILLAR jag .
Själv ska jag se nuvarande produktion 
Liam Scarletts rosade Carmen i afton . 


(null)

 Fina Svenska Teatern , har också alltid ett bra  utbud av intressanta pjäser. 

(null)

Vid 5 tiden på eftermiddagen ringer jag till Väninnan och frågar  var vi ska träffas ?
Ska vi ses i foajén eller ska jag komma till hennes kontor på Operan . 

INGENDERA
säger hon uppgivet .
Hon hade precis kommit ut från ett långt möte där de diskuterat  regeringens nya förhållningsregler om  max 500 i en lokal .
Den här strålande föreställningen är förstås HELT utsåld  dvs över 1200 biljetter . 
Regleringarna ska träda ikraft först i morgon men flera andra teatrar har redan ställt in och därmed beslöt Operan att göra detsamma . 

SNOPET 
men ,men .....

(null)

Således tillbringar vi istället kvällen hemmavid .
Jag handlar med mig lite god mat som Herrn i huset ... som alltid ... tillagar ypperligt 
😋

(null)

Vi har som vanligt vansinnigt trevligt tillsammans .
Är 
kul att träffas igen .
Go kväll. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: