stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Blå eller Vit

Kategori: Stockholm

Ljuvlig morgon .
Tar " korta " rundan för min morgonpromme.

(null)

Så fint .
Blommande träd och "miljoner " färggrant på marken.
Undrar om Stockholm Stad tagit i lite extra i år?
Har inget minne av att det brukar vara  så grannt  , stora fält och blomma så länge  .
MEN
vi människor skor har en tendens att glömma . 
Hursomhelst 
JAG
njuter 


(null)

Ser ett gäng utöva gympa  i parken 👍
Jag tränar normalt på SATS men gör inga pass där nu .

Utomhus däremot  ...., jamen det skulle jag gärna testa .
Ska stämma av med Väninnan om hon vet vad SATS erbjuder i denna väg ..... hon brukar ha kolll . 

(null)

Går vidare och "förbi  " Hjalmar .
En sann glädje att varje dag få passera en sådan storhet . 

(null)

Frukost hos favoriten @cafesaturnus.
INTE 
alls som vanligt 
...., men ändå rätt många stammisar som på föredömligt klokt sätt  stillar den begynnande hungern . 

(null)

Sakta men säkert  kommer vårt sista rum i våningen på plats .

Denna vecka har jag varit på jakt efter en läcker matta ..... och voilà har hittat den ...., eller rättare sagt dom . 

Swishar förbi deras showroom och lånar hem några prover .

(null)


Två ..., lika fina 
Hjälp.... Vit eller Blå 
VILKEN  
ska jag välja ????? 
😬
Sänder bilder till Herrn , Sonen och Dottern .
Blir spännande att höra deras åsikter. 

(null)

(null)

Mot aftonen samlas vi hemma hos mig . Systers man , hennes Väninna ,Mamma  , Lillasyster och fina Dottern  ... via länk från sin karantän i London . 

(null)


Hur förfärligt det än må kännas 
så måste vi nu planera för begravning  och minnesceremoni .
❤️

För närvarande råder förbud med samlingar av mer än 50 gäster , vilket såklart komplicerar för oss ..... och andra familjer i samma situation . 
MEN
problem är till för att lösas och när vi skiljs åt har vi en lösning som vi tror fungerar och kära Syster skulle ha gillat .
👍





Kommentarer


Kommentera inlägget här: