stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Ladies who lunch

Kategori: Stockholm


Promme och morgonkaffe i parken .
Är så fint där nu ..... men .... ja ni vet vad jag kommer säga  ...just det ... iskallt 
😬

(null)

Går hem och börjar fixa med mat
FÖR 
snart får jag besök av två sköna ladies .... och finaste vovven .
👌

(null)

Sista dagarna innan Syster somnade in hjälpte mammas fina Väninna oss med att ta hand om lilla Dino .
Underbart att de finns , våra Vänner .
Mamma och jag ville gärna tacka henne och bjuda ut henne på något trevligt  , inte så lätt med kombinationen virustider och mogen ålder .
BJÖD 
 istället  hem damerna till mig . 

(null)

Började med mitt starka kort , vit sparris .
Älskat av alla .

(null)

Försökte mig på på en ny huvudrätt. 
Blev tyvärr sådär .
Min ugn och jag är inte alltid sams .
Misstaget jag gjorde , vilket inte alls är likt mig , är att jag följde tidsangivelsen i receptet.
Har en ruskigt bra och EFFEKTIV ugn .... något jag helt glömde bort idag .
ÄLSKAR 
att laga mat till gäster .
Sitta tillsammans , prata och njuta av god mat och fina drycker är en aktivitet som toppar det mesta .

DÄRFÖR 
blir jag  djupt besviken när det inte går vägen . 
Nu fick plåten med alla godsakerna vara inne säkert 10 minuter för länge .
Vinskyn torkade ut och sötpotatisen och grönsakerna blev lätt svedda . 

Ja , ja 
Vi petade undan det svarta och fick ändå en några himla trivsamma timmar tillsammans . 
VILKET
såklart är det 
VIKTIGASTE

(null)

Glass, bär och kaffe till efterrätt .... ja  DET  går ju i alla fall inte att misslyckas med . 

🤣🤣

Inte ens det faktum att damerna begåvats med en ( rejäl)  p-bot
 😡
förstörde vår härliga känsla . 
  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: