stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Hemlängtan

Kategori: Stockholm


Mörka moln överallt . 
Dramatiskt och rätt vackert .... bara de håller tätt dvs inte börjar regna . 

(null)

(null)

För Väninnan och jag har lunchdate . 
Vi har inte setts sedan slutet av mars så DEN här träffen vill vi inte ställa in .
Trotsar molnen och går upp i Observatorielunden till trivsamme Kafé Himlavalvet . 
Här blir vi , inlindade i filtar 🤣🤣 , sittandes en lång stund . 
Bra samtal om svåra tiden som varit och är . 

🙏

(null)

Promenerar hemåt och traskar in i detta vackert dekorerade träd .

HEMLÄNGTAN 
slår till med  full kraft .
Åh vad jag saknar Herrn , Shanghai och vännerna . 
😢

(null)

 Stannar till hos min favorit Petit Marche för en kaffe och nya blommor .

(null)

Som av en händelse har hon börjat sälja små Ginko skott .

NU 
ser jag tecken överallt .

Klart jag slår till . 

(null)


ÄVEN 
om jag inte förväntar mig att den lilla plantan ska utvecklas till något lika grannt som träden i vår park i Shanghai . 

(null)


MEN 
jag  lovar att ösa  mycken kärlek och vårda den ömt utifrån bästa förmåga .
🌱

får vi se vad det resulterar i .
❤️




 






Kommentarer

  • Brysselkakan säger:

    Förstår att du längtar hem... Går det inte ens komma in i Kina om du sitter i karantän? Detta jäkla virus sätter oss på prov rejält.

    Svar: Hej ,
    Ja det känns rätt tungt just nu . Längtar verkligen hem och saknar Herrn väldigt mycket .Nej sedan två månader har några städer bla Shanghai infört inreseförbud för utlänningar , även om man som jag har ”resident permit” så nej det handlar inte ens om karantän utan är bara nej till inresa ... oavsett .
    Må så gott
    M W

    2020-05-22 | 20:33:04
    Bloggadress: http://brysselkakan.wordpress.com

Kommentera inlägget här: