stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Ute

Kategori: Shanghai

FREDAG
sista dagen i det ocharmiga ,  fönster-och TV lösa lilla rummet . 
Väcks 6. 30 av ett meddelande att jag ska få checka ut kl 7 
..... alltså 7 pm !!! dvs först till kvällen . 

Ringer direkt ner till repan .

- Men , jag måste väl kunna få lämna 
tidigare ? 
Nix pix ..... ingen därnere kan förstås förklara varför bara ATT det inte går .
Jaja , märks att I am back  .... bara att gilla läget .
🤣🤣


(null)

Tiden går i snigelfart .
Försöker läsa men kan inte fokusera .
Bläddrar i några tidningar , lyssnar på två timmar God morgon världen , kör ett gympapass .
Duschar , viker ihop mjukissetet och klär mig lite stiligare i passande "hemgångarkläder "
Målar mig .... wow känns lyxigt 
👍
Jag är REDO 
.... men än är det några timmar kvar . 

(null)

PRICK
kl 19 står jag och alla mina väskor i receptionen . 

KLART 
det är några fler stämplade dokument att signera ..... 

(null)

UTE 👏 👏👏

...... och någon minut efter kommer Herrn inglidande i en Didi  för att hämta mig . 

(null)

Puss och Kram .... och en liten tår av glädje 
Känns
UNDERBART


(null)

Hem och slänga in väskorna sen traskar vi direkt bort till favoriten i kvarteret för  middag och vino .
ÄR
bara 
SÅÅÅ
härligt .
ÄNTLIGEN 
Tillsammans igen
❤️

(null)

Några Vänner kommer in på restaurangen .
Vi går bort till deras bord och slår oss ner .
Pratar karantän ...  såklart 
Olika erfarenheter beroende vart man blivit placerad .....dock överväger klart de negativa . 
Nu är det i alla fall över .
Vi skålar glatt i bubbel för det .

UPPRYMDA 
strosar Herrn och jag efter  en stund hemåt .

God Natt 






Kommentarer


Kommentera inlägget här: