stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Förtroliga

Kategori: Stockholm


Regnet har öst ner hela morgonen .
Låg därför kvar i sängen och läste .
När det slutade , hoppde jag upp och drog  på mig träningskläder .

(null)
 
En lätt jogg i Liljan .
Bra beslut , så skön luft  och doftar gott . 

(null)

.... i det bästa av sällskap 🤣🤣
I wish ! 
Ja , är ju inte precis mitt sällskap.
..... men älskar att möta de olika hunddagisarna  i våra hoods  ute på promenad med sina skyddslingar .

(null)

Ännu  rätt grönt men det börjar glöda höstlikt på enstaka träd . 

(null)

Fortfarande i träningskläder går jag  direkt från skogen  ( tänk att hortensiorna fortfarande blommar ) .....

(null)


......till Saturnus för en kaffe .

(null)

Kaffe , tidning , lugn och ro 
Hem , snabbt piffa och står redo när Väninnan svänger in  på min gata .

(null)

Vi kör till mysiga Rosendal för lunch .

(null)

Ljuvlig dag .

(null)

Inte riktigt lika ljuvligt samtal .
Ett svårt och känsligt ämne .
Men väldigt skönt att prata kring detta dilemma , som nyligen drabbat oss bägge två , och just därför kan vi dela våra erfarenheter .
Våga vara förtroliga . 
Hon är så klok denna fina varelse .
Känner mig tacksam . 

(null)

Vi torkar tårarna , skrattar ..... och lämnar
vårt bord .
Tar oss en titt på lökarna i växthuset ..... mest Väninnan då .
Jag har aldrig .... trots att Herrn och jag i några år var stolta ägare av ett sött litet torp .... planterat minsta lilla lök .
Är mer utav stoppa-en-planta-i-kruka-typ .

(null)

Beundrar däremot själva utställningen .
Som alltid är Rosendal mästare på display 
Till och med lyckats de skapa en -vill-ha-känsla för lökar .... oavsett tillgång eller icke av trädgård 

🤣 🤣

(null)


Kör tillbaka till stan och vinkar adjö .

DET
finns flera sätt att visa kärlek på .
Ägnar resten av eftermiddagen med att visa sonen en av varianterna .
Genom att städa det där som kanske inte alltid blir av när man är en ung singel .
Då livet består mer av jobb, vänner och fest än tvätta ur ugnen , frosta av frys och dammsuga garderober . 

(null)

Jag kände mig VÄLDIGT nöjd med mitt värv 
och han blev VÄLDIGT glad
 .... och lättad av att få hjälp med detta som han vet att han måste göra men skjutit upp . 

Win - Win alltså . 

(null)

Hade en finfin middag tillsammans på trivsamma Montanari .

God Natt 













Kommentarer


Kommentera inlägget här: