stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Herr Skräddare

Kategori: Stockholm


Gott kaffe hos trivsamma Mr Cake efter att Väninnan och jag  raskt travat slingan i Liljan . 

(null)     

Kikar in hos hennes Vän Herr Skräddare . 
Stilig butik fylld med elegans. 

(null)

Som skapas efter hans idéer här i ateljén .
Gediget hantverk in i minsta lilla stygn . 

(null)

Dessvärre en kunskap som i virustider inte efterfrågas i samma utsträckning . 
Sedan Corona har det varit mycket lite av glam och glitter .

(null)

Ett av Östermalms glassiga magasin uppmärksammar detta i en trevlig artikel . 
Öser beröm över Herr Skräddare och hans duktiga medarbetare .
Vi håller tummarna att situationen snart förbättras . 

..... och så tittar vi på underbara tyger och redan uppsydda klänningar .
Finns en hel del pärlor på galgarna . 


(null)

Resten av dagen ägnas åt möten .
Väninnan har ett flertal och jag själv ett .
Träffar min gamla arbetsgivare och pratar om framtiden .
Mycket givande samtal . 
Kändes positivt . 

(null)

Glad strosar jag runt på NK .
Även där inne ekar det tomt .

UNDRAR
verkligen hur affärer , särskilt de som säljer kläder ska klara sig. 
JAG
gör vad jag kan för att bidra till försäljningen och köper några nyinkomna  höstplagg . 
🤣🤣


(null)

Möter upp Väninnan och Herr Skräddare som sitter på Glashusets terass och myser med  ett glas vino. 

(null)

Tillsammans går vi bort till  Sturehof för middag . 

Ja , restaurangerna lider i alla fall inte brist på kunder .
Knökfullt och skön stämning på bägge ställena .
Go Kväll 







Kommentarer


Kommentera inlägget här: