stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Stiligt

Kategori: Stockholm


Har fått en kallelse till cellprovtagning så i tidig morgon promenerar jag bort till Mama Mia .
Känner mig hemma ,
gick här jag regelbundet under graviditeten för 24 år sedan då jag väntade min fina dotter . 
(null)

Sa till sköterskan att jag blev väldigt förvånad när jag fick  min tid för jag trodde att förebyggande vård minimerats till förmån för Covid-19. 
Exakt , svarar hon - det har varit så men nu har de börjat kalla igen . Man får en specifik tid som inte  går att boka om . Kan man inte gå , ja då får man ..... under förutsättning så klart att inget akut inträffar ... vänta ett år . 

(null)

Väninnan har varit på några jobbmöten men smsar att hon är klar och vi möts på NK .
Hon vill bara "titta" på skoavdelningen .
Behöver jag nämna att hon älskar skor
OCH 
inte förvånande alls så går vi därifrån med några nya stiliga skönheter i en påse .
🤩

(null)

Glad och nöjd Väninna.
Vi trosar bort till Nationalmuseum . 

(null)

Vi tittar på utställningen med Sara Danius Nobelklänningar .
Extremt stiliga skapelser i makalösa tyger och snitt .
Som statement är den rosa capen med oranga klänningen fantastiska . 
Hon bar plaggen 2018 på den sista Nobelfesten hon deltog i 
men
som klänning tycker jag bäst om den svarta med röda blommor. 
Designades av Per Engsheden till Danius , akademins ständiga sekreterare inför  Nobelfesten 2015 .
Sara Danius valdes in  i Svenska Akademin 2013 på stol nr 17 vilken också var Selma Lagerlöfs , som var den första kvinnan i Akademin . 
Klänningen är inspirerad av den klänning som Selma bar när hon 1909 erhöll Nobelpriset i litteratur .  

(null)

Går därefter vidare till Grand och Cardierbaren .
Till drinken anslutet stiliga Väninnan .

(null)

Lite bubbel och babbel sen Ubrar vi vidare till Sundbyberg .

(null)

Stilig afton och gäster .
Vi beundrar terassen , utsikten och alla vackra växter . 

(null)


Finfin kväll med spännande mat , starka känslor och intressanta samtal .

(null)

Go kväll . 

Kommentarer

  • Brysselkakan säger:

    Cellprov är viktiga saker. Skulle gjort mitt i våras men ställdes in och jag blev, liksom du, förvand att jag fick tid resan nu i september! Lärde mig också att är man över 50 så kallas man med 5 till 7 års mellanrum. Så lär dröja tills nästa gång men kan nog variera mellan regionerna.
    Så nu väntar både du och jag på svar antar jag.

    Svar: Exakt , väntar . Det skulle ta några veckor . Tycker också att kontroller av de här slagen är viktiga . Jag missar aldrig mina kallelser . Må så gott.
    Hälsningar
    M
    M W

    2020-09-22 | 19:58:00
    Bloggadress: http://brysselkakan.wordpress.com

Kommentera inlägget här: