stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Bland körsbärsblom

Kategori: Shanghai


Tidig morgon .
På väg till ett möte med the Ladies in the Network för att prata om vilka föredragshållare vi ska kontakta för träffar innan sommaren . 
MEN
stressigt värre , är mitt i morgonrusningen .... vilket jag inte har marginal för ... och har därför svårt att få fatt på en bil .
Skriver till tjejerna att jag till slut fått napp men tyvärr blir något sen . 

(null)

Kommer visa sig att jag inte bara blir lite sen utan 
MYCKET .
Bilen svänger nämligen  ..... i rätt hög fart ....in på vår gata .
Chauffören tittar efter mig , som står på trottoaren mitt emot ..., och ser därför inte moppebudet som svänger ut framför honom.
PANG
han klipper den gamla mannen med en smäll .
Oj oj oj , vilken cirkus .
Polis snabbt på plats , påkörda mannen ligger och jämrar sig på gatan .
Vittnen diskuterar vilt med chauffören , polisen och varandra .
Chauffören ser väldigt besvärad ut fortsätter och ringer .
JAG 
textar till Väninnorma .... tänker att dom inte kommer tro mig .... och försöker få en ny bil .
Ambulans och mannens fru anländer .
Hon gråter och skriker till polisen .... som inte låter henne röra  moppen .
Mannen gråter där han ligger kvar på gatan .
"Vittnena " ..... som nu blivit en stor klunga ... tjattrar på .
Både ambulans och jag .... som nu fått ny bil .. åker iväg .
Mannen jämrade sig när han lyftes in men var ändå vid medvetande .
SKÖNT 
👌

Kommer såklart alldeles för sent till mötet .
Snabb sammanfattning av ..... självklart olyckan  och vad de hunnit diskutera ... sen måste de andra lämna och jag blir ensam kvar med en kaffe . 
Åker hem igen . 

Illa till mods .... tyckte det hela var rätt otäckt ändå .....plockar jag ihop några vackra bröllopsdukar och cyklar med dem till parken. 


(null)

Kommer till parken med  bagen  full av blå beautisar och min "verktygslåda "  

(null)

Behöver ta några fina prommobilder för www.trueblue-design.com hemsida .

Hm ... jag är inte precis någon mästerfotograf men är man ensamjobbare så är man och då ingår ALLA arbetsmoment .

(null)

Förutsättningar är dock de allra bästa .
Ljuvligt fint  med allt rosa fluff . 

(null)

Hänger upp flera tygstycken i träden  , fotar och testar även att göra några läckra videos .
Vill fånga böljande tyg i vinden . 

(null)

Fågelherrarna som sitter lite längre bort tittar nyfiket på mig .
Wow , tänker att det skulle kunna bli väldigt coola bilder genom  att hänga upp dukarna mellan burarna ....,,
..... men se det sätter Herrarna stopp för .
De annars så glada och snälla gubbsen  blir supergriniga och säger att jag " skrämmer " deras små kvittrande liv 
OCH 
så fället de ner tyglapparna så det blir mörkt inne hos pippisarna .

(null)

Ok , ok 
Inget att göra om de ska vara på det viset .
Griniga gubbs orkar jag inte spilla energi på.

(null)

Återvänder till fluffet och fotar klart resten . 

(null)


(null)

Väl hemma byter jag om till träningskläder . 
Herrn är på middag och jag vill utnyttja den varma och sköna kvällen .
Tar en tur nere vid floden . 

(null)

44 mysiga km i skymningen .
Vissa delar av banan är just nu som en värld av  vita spetsar 
MAGISKT
Finfin avslutning på en dag som verkligen inte började bra ....behövdes. 

Go kväll 






Kommentarer


Kommentera inlägget här: