stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Adjöken

Kategori: Stockholm

Ja , så är det då dags att på riktigt säga farväl .

(null)


Åtta och ett halvt år med  kul arbeten, massa trevliga vänner , trivsam våning , fantastiska resor , godaste maten , spännande kultur och historia samt Shanghai….. en helt underbar stad .

(null)

Nya Covid fall i närprovinsen samt supertstrikta regler för reser fram/ tillbaka till Peking märks …… helt tomt i  passkontrollen . 
Här brukade köerna med resenärer ringla i många led . 

(null)

Jag använder  några av mina sista mynt till en god latte .
Skänker resten av myntpåsen till en städerska som passerar mig i den folktomma gaten .

(null)

Like ödsligt i Asienhubben i Helsingfors .
NÄR 
ska detta ta slut ?

(null)

Förutom passet måste jag även visa upp mitt vaccinbevis innan jag får gå vidare mot gaten till Stockholm . 

(null)

Men på Arlanda var det i gammal god ordning bara att traska in i landet .
Inga kontroller , hälsokoder, resestatus, vaccinpapper eller liknande efterfrågades . 

(null)

Milimeterpassning !
Både jag och väskorna kom välbehållna hem .
Nice 👍 






Kommentarer


Kommentera inlägget här: