stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Vinsten är min

Kategori: Shanghai

Ni vet att jag älskar att spela Mahjong .
I drygt åtta år har jag vikt de fredagar jag kunnat …. dvs inte varit på resa, haft gäster, varit sjuk etc … för spännande spel och lunch med mitt sköna Mahjonggäng. 

Två gånger om året bjuder Svenska Klubben in till turnering och den deltar vi alltid så klart i . 

Och
denna fredag , mitt SISTA , såväl speltillfälle som dag i Shanghai ……

(null)

VANN
🥇 
jag . 

(null)

Krävdes först sju kvalificeringsrundor med dessa Ladies …

(null)

…. och därefter fem finalrundor med dessa .

(null)

SEN
blev pokalen min ….

(null)

… och jag skrivs in i detta illustra sällskap .

himla kul .

(null)

Fick dessutom de här fina sockorna av mitt fredagsgäng …..
Klart att glädjetårarna trillade . 
Blev både rörd och väldigt glad . 


(null)

Några timmar senare möter jag Herrn på vårt favvohotell  ….Peninsula .

(null)

Terassen är fortfarande öppen men det blåser lite kallt så vi stannar inomhus .
Inte lika läckert …. men i alla fall varmare , ha ha 
Och viss utsikt har vi här inifrån också .

(null)

Väninnan anländer .
Hon har bjudit oss på avskedsmiddags på hotellets kinesiska restaurang .

(null)

Vi får anka …..och väldigt mycket annat .
ALLT
smakar gudomligt .

(null)

Mr Chef kommer ut och frågar vad vi tyckte .
Mmmm 😋 svarar vi lyriskt .
Tusen tack 
🙏 
Vilken avslutning .
👌







Kommentarer


Kommentera inlägget här: