stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Försmak

Kategori: Stockholm


Promenerade i grådiset till Riddarholmen .

(null)

Här ligger Gamla Riksarkivet ....

(null)

.... som sedan några år tillbaka är tömt på sin gamla hyresgäst . 
Idag huserar istället Niklas Eklund och Co i lokalerna . 
. (null)

I sju års tid har de skapat ett läckert julbord i magnifik miljö .
Ursvårt att få plats , ALLT bokas upp direkt reservationen öppnar 
MEN
inget är som vanligt detta år.
Så jag lyckas få ett eftermiddagsbord för oss fem . 


(null)

Jag och mina fina gäster ... Mor, Son och Syster ..... Väninnan lite sen .
MITT
fel som skrivit två olika tider i två separata  inbjudningar 
😬
Hon lyckades ändå ansluta utan att ha missat mer än välkomstglöggen .

(null)

HIMLA 
 tur ..... för vilket mysigt ställe .

(null)

Smart upplagt på allra virussäkraste sätt som går att göra .

Glest mellan borden , bara små sällskap , separerade stationer  och inga långa köer till sill eller annat . 

(null)

Maten .... kanon .
Fräscht , gott och klassiskt ... med twist .

(null)

Själv spar jag dock alltid ett stort utrymme  för julgotterna .

(null)

Mm mm mmm
😋

(null)

Hit går vi mer än gärna igen . 

(null)


Finfin eftermiddag i det bästa av sällskap .......så vad spelar det då för roll att regnet plaskar friskt när det är dax att traska av sig några av den ymniga  mängd kalorier som intagits ? 

Inte ett dugg  ☔️ 









Kommentarer


Kommentera inlägget här: