stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Älskade Blåvitt

Kategori: Shanghai


Den här tiden på året är Shanghai gyllene . Det är ginkoträden vars löv är gulare än gulast..... väldigt, väldigt vackert .

Herrn har tagit ledigt några dagar . 
Vi sticker ut tidigt på morgonen för en cykeltur utmed floden . 

(null)

Går kanon , nästan ingen trafik så vi kan hålla bra tempo . 
hoppar min kedja av .
Herrn märker ingenting utan susar vidare .
Jag får ringa och be honom komma tillbaka till mig för viss assistens . 
Som " tur" 😉 är har han sitt lilla meckarkit  och kan skruva loss bakhjulet och lägga kedjan tillrätta .
Citationstecknen ?  ..... jag retas lite med monsieur. 

I den här nya cykelvärlden är det en hel del att förhålla sig till .
Cykellås , stänkskärmar, pakethållare
 .... BIG no no , 🤣🤣
MEN
vattenflaska , lysen 
.... OCH den lilla meckarväskan är OK 
Som sagt .... mycket bra idag.
🙏

(null)

Dusch och på med businesslooken .
Jag ska på inköp .

(null)

När vi för 7,5 år sedan flyttade till Shanghai fanns Antikmarknaden .

(null)

Ett fantastiskt ställe där handlare samlades .
Fanns högt och lågt vad gällde kvalitet och pris .

På bilderna botaniserar jag med Mor och Vännerna bland utbudet .
Som synes lämnade vi aldrig tomhänta 
🤣🤣
Det var också på Antikmarknaden jag köpte mina första vintage Blue Nankeentyger .
Då för egna behov .
Nu köper jag in i större skala för www.trueblue-design.com 
.Efter att marknaden för några år sedan stängde spriddes handlarna för vinden , vilket har gjort det betydligt knepigare för mig att hitta dem .


(null)

Därför blir jag väldigt glad när en av handlarna meddelar att han nu öppnat en ny butik och har lite tyg på lager .
Vill jag komma förbi ? 

(null)

Wow .... lite mer polerat jämfört med gamla marknaden .
Ett antal antikaffärer samlade i ett nytt affärskomplex . 

(null)

...,, och som han levererade 
👌

(null)

Ja ...  och så skulle vi komma överens om priserna 
😬
Förstår att han investerat i nya butiken 
MEN
vi måste också få ihop det vad gäller våra marginaler . 

(null)

GÅR
bra . 
.....och Mr hjälper mig att packa väskan . 

(null)

Oj , oj,oj 
HUR
många blåvita fina krukor kan man ha ?
Ha,ha...  NI vet redan mitt svar 
- MÅNGA 

(null)

Kan inte låta bli .
Är så vackra , jag köper för egen räkning vad jag kan bära med mig . 
 

(null)

HÄRLIGT
Bägge sidor är 
MYCKET
nöjda 
👌

(null)         
(null)

Till aftonen möter vi upp vännerna i Vinsällskapet  för italiensk middag och vinprovning . 

(null)

Le Chef berättar för oss om menyn .

(null)

Vattnas i munnen både på mig och Väninnan. 

(null)

Go kväll.
 🇮🇹 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: