stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Per post

Kategori: Stockholm

På morgonpromenaden  i mina kvarter går jag rakt in i detta vardagsdrama 
😬
Något tungt och otympligt ska in i våningen högt däruppe . 
Skicklig kranförare grejar det utan mischmasch .
kul också ..... när jag la ut denna coola bild på mitt Instagram , 
#stockholmshanghai2013
gillades den av en Väninna som dessutom berättade att hon för många år sedan bott där ... dvs i samma våning . 
Otroligt ! 
👍



(null)

Värmer upp mig med kaffe och mycket god smörgås på mysiga Bullar&Bröd 
Blir ingen långfika för jag ska hem och fixa lite god mat åt ..... 

(null)         

..., the Ladies who Lunch 
Ja tom läcker efterrätt får dom 

(null)

Damerna ifråga är förstås dessa, 
 Mor , Syster och Väninnan 
.... idag kompletteras vårt lilla gäng även med fina Systerdottern på FaceTime .
Så kul att får prata med henne , se lilla bebisen och stora flickan .
Alla verkar må bra . 

(null)

Trevligt som tusan har vi . 

(null)

Stökiga veckor för den lilla familjen i samband med födseln . Nu har bebisen till allas glädje äntligen fått komma hem .
DET
ville vi fira .
Mamma och jag åkte därför häromdagen och shoppade loss i några nice butiker .

Blev presenter till dem alla , såväl stora som små . 
Sände sedan ett stort paket med tillagt godis i från oss , syster och bror ända bort till Tyskland . 

VISSA
av gåvorna var tydligen mer poppis än andra .
❤️

(null)

Till aftonen vandrar jag i snöblaskets bort för middag hos Vännerna . 

(null)

Gott och Trivsamt 
som alltid hos dem 
👌

Vännen , journalisten Göran Jonsson , har precis kommit ut med ny bok .
Han skriver denna gång om jazzklubben Fasching . 


(null)

Snygg och Spännande 
läsning för alla jazzlovers i vänkretsen . 
ILA
nu iväg till närmaste bokhandel och köp perfekta presenten . 
📚






Kommentarer


Kommentera inlägget här: