stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Nya tassemarker

Kategori: Gotland

Herrn och jag snör på oss joggingskorna och studsar ut på en tur .
Vi springer vägen ner mot Gubben ….. eller vi och vi ….. tar alltid typ 2 sekunder så ser jag bara ryggen av Herrn LÅNGT där framme 
🤣🤣
Är helt omöjligt att hålla hans tempo .


(null)

Får nöja mig med dessa idisslande vänner som sällskap .

(null)

De senaste dagarna har en annan av mina favoritblommor  slagit ut , den fins isblå cikorian .

(null)

Sista biten hem övergår min jogging till plogging .
Mycket nöjd med dikesrenens leverans. 

(null)

Framåt eftermiddagen forsätter vi att utforska nya tassemarker och susar iväg till Ljugarn , som ligger en timme bort . 

(null)

Fin sandstrand här med ….. men huvva så kallt .
VEM vill kliva i ? 
INTE  jag i alla fall . 
MEN 
vackert att att promenera utmed vattnet är det i alla fall . 
Vi tar en lång prommis bort till hamnen . 


(null)

Alltså …. MIN dröm är ett litet kalkstenshus här på ön .
🙏 

Just det här är Ljugarn havsbastu så det huset är inte aktuellt som prospekt .
VILL
bara visa Herrn hur VÄL ett sådant hus skulle klä mig 
😉
Eller vad säger ni ?
A match made in heaven 👌

(null)

Målet med vår tur är restaurang Smakrike som vi hört mycket gott om .

(null)
Bild www.krogguide.se
Drivs av Richard och Lotta Hasselblad.

(null)

Snygg bar och matsal 

(null)

Lite svalare i afton så vi väljer med glädje att sitta på den ljusa och trivsamma verandan .

(null) 

De erbjuder en tre eller femrättersmeny . 
Utan tvekan femrätters …. ser mycket lovande ut .

(null)


OCH 
det var det .
Alla våra förväntningar infriades med råge .
HIT
kommer vi tillbaka .
👌









Kommentarer


Kommentera inlägget här: