stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Sol, bad och spel

Kategori: Gotland


Vi vinkar av Vännen som åker tillbaka till stan och jobbet.
Herrn och jag trampar iväg.
Väninnan  myser runt hemmavid.

(null)

Tillbaka efter en härlig runda , duschar och äter frukost.
Brygger kaffe och packar korg. 
Så susar vi ner till stranden . 

(null)

Väninnan älskar sol å bad.
Jag delar passionen för det första men mindre för det andra 🥶
….. i alla fall i svenska vatten.
Önskar typ 26 grader innan jag doppar något mer än tårna .
MEN
tillbringar gärna tid på stranden. 
Att sitta i en vilstol , läsa och lyssna på vågorna är så nice.
Ja just hit har vi  inga vilstolar utan rullar ut handdukarna direkt på sanden och slår oss ner .
Går lika bra. 
👍

(null)

Vi spelar Alfapet.

(null)


Vet inte om det fortfarande är poppis.
I min familj har vi alltid gillat att fördriva tiden med spel. 
Med fyra barn var vi tillräckligt många för de flesta spelplaner. 
Pappa gillade också att vara med och drillade oss i smarta drag . 
Vi spelade … och fortfarande spelar
..…Schack, kort, Fia, Memory, Kinaschack , Monopol , Pictonary Yatzy , Backgammon Trivial och Alfapet .
Alltså de välkända traditionella spelen som jag tror finns i de flesta hem.
 Dagens utbud består av så många fler men dom känner jag inte till. 
Under tiden här i Kina har jag även  lärt mig Mahjong och Bridge , finner mycket nöje i båda.
Däremot har jag aldrig spelat dataspel. 
Japp, erkänner ….. är så behind. 
Wordfeud på mobilen är så långt min tekniska utveckling nått inom denna genre ,🤣🤣

Nåväl, Väninnan slår mig med råge.
Tar det rätt lugnt , skyller på att hon arbetar med ord SÅ vad annat att vänta 😉


(null)


Framåt aftonen åker vi över till Väninnan. 
Herrn fixar fram några läckra Aperols, de andra donar med maten. 

(null)

Jag gosar med Mr Charming .

(null)

Trodde väl aldrig att jag skulle uppleva att det här med att beskriva vår middag skulle kännas
 …tja ….. tjatigt 
😳
HUR
många gånger kan jag variera 
himla trevligt och väldigt vacker afton 

MEN
precis så 
ÄR 
dom …. kvällarna  alltså ……  igen och igen  ,

(null)

(null)

…. och vägen hem !
Ja, ni ser själva 

God Natt 







Kommentarer


Kommentera inlägget här: