stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Tack för denna sommar

Kategori: Gotland

Allt har en ände , även fyra veckors lång ledighet .
Har förstås inte varit riktigt  lika lång tid för Herrn men han är ändå precis lika nöjd som jag .
Låser om oss och vinkar hej till Gula Huset . 

(null)

I Visby lämnar vi först tillbaka Herrns gröna skönhet . 
Jag hade inte riktigt tankarna med mig vid inpackning utan stoppade ner låset till min svarta i en av resväskorna ….. så nu står vi och velar .
Vågar vi lämna cykeln hängandes olåst bakpå bilen på parkeringen medan vi strosar runt i stan 
ELLER 
är det lika bra att jag tar den med mig ? 
Hela sommaren har vi hört på nyheterna om att cykelstölderna ökar särskilt på lite dyrare specialcyklar .

(null)
En av alla artiklar denna från DN .

Hm …. vågar nog inte chansa utan tar omaket av att rulla cykeln  med mig . 
Är i alla fall inte tung 
👍

(null)

Strosar runt , kikar in i några roliga butiker bla trevliga Verkstan …. där jag hittar en linneklänning till ….. 😜  i svagt lila .
 Mycket fin .

(null)

Äter lunch på Vår Fru .
Väldigt trevlig gård att sitta på men konceptet är våfflor .

(null)

Såväl till huvud som efterrätt …. vet inte , lite väl mäktigt och då delar Herrn och jag på den till kaffet .

Kul idé och smakar gott men tror nog de bör bredda menyn lite grann . 

(null)


Rullar på kvällsbåten . Lugn och städat .
Vi läser , lyssnar på Sommar och tar en fika .
Anländer hem till stan i god ordning . 
Vacker skymning .
Skönt att vara här igen .
Go kväll . 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: