stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Firman tar form

Kategori: Shanghai

Sedan en tid tillbaka köper jag, eller rättare sagt min Firma Blåton , in vintage  Blue Nankeen tyger för www.trueblue-design.com . 

(null)

Åker runt till diverse antikhandlare i jakt på ….
(null)

fantastiskt vackra  bröllopsdukar ..,

(null)

… och andra välbevarade tygstycken

(null)     

…. som vi sedan med hjälp av vår duktiga sömmerska "förvandlar" till härliga kuddfodral , alla unika och naturligt olika i färg och mönster .

(null)

I veckan satte jag mig vid datorn och började leka fram en logga för Firman .
Dags för nästa nivå , helt enkelt .

(null)

Kreerandet understött av det faktum att jag behövde sända en logga till värdarna för en mässa jag anmält intresse att vara med på .

(null)

Traskade iväg med resultatet till en hål-i-väggen tryckare ….. 

(null)

…. och blev mycked nöjd med hans leverans några timmar senare. 

(null)

Sen vidare till Ikea för att införskaffa en fotoram , tänkte att det skulle vara ett snyggt sätt att visa företagsnamnet på bordet .

(null)   
(null)

Så här alltså 
👌

(null) 

Till Blåton har jag med hjälp av en lokal workshop tagit fram dessa små väskor i linne .
Tyget är handtryckt enligt traditionella metoder och färgade med indigo i två olika blå nyanser.  
Säljs bland annat i underbara butiken 
Blue Window på Lidingö i Stockholm. 

(null)

 Jag vurmar starkt för att "rädda" så mycket av de gamla tygerna som jag bara kan. Samlar därför in alla spillbitar i ateljén efter kuddproduktionen. 
AV
bitarna har jag nu börjat sy upp en stor härlig kasse  .
3 alt 4 olika tyger används, beror på spillet . 

(null)

(null)

Syr även upp dessa i olika storlekar .
Perfekta som makeupbag , förvaring av allt smått och gott som vi har med oss , Ipadfodral eller som necessärer. 

(null)

Resterande bitar samlas ihop till buntar för egna DIY projekt .

(null)

Till exempel som jag gör här …. 

(null)

……syr på tygbitarna för hand och "förvandlar" en trist vit ordinär tygkasse, som vi numera har många av hemma , till något mer personligt och stylish .
😉

(null)

👌








Kommentarer


Kommentera inlägget här: