stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Var och en blir salig på sitt

Kategori: Hangzhou


Jag joggar minst en gång i veckan .
Har gjort i flera år.
Tycker inte om det …. förrän efteråt .
Föredrar powerwalks 
men 
tror att lite lätt spring är bra för mitt flås och kroppen som helhet .
Sedan jag för drygt två år sedan , under en tur till Göteborg , gjorde illa mig i foten har jag hållit mig till en runda på 5 km .
EFTER
en konversation om träning under middag med en av våra cykelbuddies , ska tilläggas att han är maratonlöpare ,  utmanade han mig att ändå försöka öka på längden 
under hösten har jag lagt till km efter km och springer nu oftast 10 km igen .
Något jag inte gjort sedan Väninnan och jag sprang Tjejmilen i New York , juni 2015. 

(null)



Orken är inte det knepiga utan motivationen .
DIREKT 
tanken bara snuddar vid att …. äsch nu så … ja DÅ 
tar jag inte ett steg till .
För mig gäller det att ha något att förströ mig med under rundan. 
Knepet är en bra podd eller bok i lurarna och något kul att fästa blicken på . 

(null)

Det sistnämda uppfylls med råge under morgonjoggarna här vid West Lalke . 
Många olika aktiviteter på G , var och en salig på sin fason . 

(null)

Någon sitter i skuggan under hängpilarna  och funderar …. 

(null)             

…. andra väntar tålmodigt ….. med VÄRSTA … fotoutrustningen … på att någon spännande pippifågel ska dyka upp .

(null)

Andra slänger iväg en uppmuntrande vink när jag älgar förbi .

(null) 

Eller stilar med sina konster .
Respekt ! 

(null)

Finns de som samlar in sjögräs …. kan vara ett fritidsintresse eller en parkarbetare på arbetspass . 
Oklart vilket .

(null)

Och de som till andras glädje dekorerar gångstigarna med poetiska rader .

(null)

En trend som jag verkligen uppskattar är ungdomar som klär sig i historiska dräkter, strosar runt på stan och fotograferar sig själva i vackra miljöer .
Ser mer och mer av detta såväl i Shanghai som på andra orter .

(null)

Att dessutom springa i denna makalöst rogivande omgivning ….. en lisa för själen .

(null)

I West Lake finns stora läckra ansamlingar av Lotus . 

(null)         

Kinesernas absoluta favoritblomma.
Omskriven och avbildad för sin skönhet både i litteratur, konst och arkitektur.

(null)         
(null) 
(null)

Tillbaka på rummet .
Kliver ur duschen och knäpper på CNN .
Är precis ett resereportage om Malaga .
Kul , Herrn och jag ska dit och hälsa på Vänner   över nyår .
Har inte varit där tidigare . 
Så underbart att det åter går att planera för och boka resor .
Håller tummarna att det inte blir några bakslag . 

(null)

Härlig långfrukost på den fina terrassen . 

(null)

Ännu en underbar dag väntar .
















Kommentarer


Kommentera inlägget här: