stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

För sista gången

Kategori: Allmänt


FREDAG
och
MAHJONG 
…. och jag fick storslam 👏

(null)

Vinsten så stor att medspelarna inte har tillräckligt med mynt …. utan måste swisha .

Alltså , vill bara förtydliga att "stor" är relativt .
Oftast handlar våra potter i mahjong om några kronor per omgång .
NU 
blev det betydligt mer …. men lovar ,
ingen av mina medspelare behöver pantsätta sina  hem , ha ha 

(null)

Att dessutom få mysa med den här sötnosen .
Väninnans lilla valp …. bedårande .
Söt , nyfiken och oväntat tillitsfull .

VILKEN 
 härlig dag . 

(null)

I bästa mood susar jag hem för att piffa och byta om till aftonens stora event .
Handelskammarens Kräftskiva . 

(null)

Trevligt välkomnande . 
Vi registreras och traskar upp till tredje våningen i detta vackra hus för drink och mingel .

(null)

Ljuvlig kväll och mycket  fint arrangerat i den härliga trädgården .

(null)

(null)

Obligatoriska hatten , haklappen , sånghäften och tallriken fylld av de röda godingarna .

(null)

Stämningen på topp .
Inget förvånande med Vännerna  mitt emot och överlag välsjungande bordsgrannar.
Helan önskas  flera gånger , både svenska och kinesiska versionen 
🎶 

(null)

Mätta och belåtna äntrar vi dansgolvet .

(null)

Sköna låtar och sköna moves . 

(null)

(null)

(null)

BÄSTA
 Ladiesarna 

(null)

Herrn och jag strosar sakta hemåt .
Lite vemodigt är det allt  .
Detta blev vår sista kräftis  här i Shanghai  .
De första åren arbetade jag dessutom med eventet som arrangör .
Numera är vi " bara" gäster men det känns ändå .
Känns därför extra bra med en så lyckad afton .
God Natt 
😴 






 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: