stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Rosa fluff

Kategori: Stockholm

Mamma säger att hon gärna vill åka till Kungsträdgården för att se de körsbärsträden som är i full blom . 

Vi bestämmer att hon ska ta bussen , jag cykla , så möts vi i parken. 
MEN
när jag kommer till Stureplan är Birger Jarlsgatan avspärrad för någon slags demonstration . 
Bilar och bussar får icke passera .
Åh … typiskt .
Ringer mor för att lyssna om hon sitter fast i kön ….som omedelbart uppstått…. eller redan hunnit stiga av. 

Inget svar …. förvirrad cyklar jag då tillbaka för att se om hon kommer gåendes. 
Nix 
Ringer igen ….inget svar .
Hm…. cyklar bort till Kungsträdgården
OCH 
där sitter hon på en soffa och väntar , phu! 
Toppen. Problem solved.

NU
kan vi fullt ut njuta av trädens vackra rosa fluff. 

(null)

(null)

(null)

Eftersom det är min födelsedag vill mamma bjuda på lunch , kaffe och kaka.
Jag tackar såklart ja och vi går bort till Thelins. 
Himla trevligt. 

(null)

Framåt kvällen cyklar jag återigen ner mot city för att möta Väninnan utanför hennes kontor.

(null)

       
Fin afton, så vi tänkter att en tur ut på Djurgården blir kanon.

  (null)

Trampar på bort till Oaxen. 

(null)

Var bara några veckor sedan som krögarparet Agneta Green och Magnus Ek meddelade att 2022 blir deras sista år. 
      
(null)

Efter 17 år på ön Oaxen och 10 år här på Djurgården kommer både restaurangen ,som har två Michelinstjärnor, som bistron Slipen  att säljas. 

Gäller alltså att passa på .

VI
är mer än nöjda med vår middag i bistron.
Och ,som alltid, mycket givande samtal.

Jag berättar bla om mammas och min utflykt tidigare på dagen .

-Åh , blommningen , den vill jag också gärna se. 

(null)

Sagt och gjort.
Vi cyklar över Kungsan på hemväg.

Kanske inte riktigt lika framträdande fin rosa färg i mörkret men lika ljuvligt fluff ändå. 

(null)


Go Kväll 
🚴‍♀️ 🚴‍♀️ 🌸 




















Kommentarer


Kommentera inlägget här: