stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Ännu ett stopp utmed linjen

Kategori: Nice

Startar dagen med ett ärende. Har fått i uppdrag av Herrn att köpa en ny sladd till mobilladdaren. 
En aktivitet som för några år sedan var lätt som en plätt att utföra. 
MEN
sedan några versioner tillbaka har mobilföretaget bytt både änderna 
OCH  
kontakterna 
nu har vi två olika kontakter /USB ingångar och två olika sladdar att laborera med när vår samling av mobiler och paddor ska laddas.
Phu🥵
I - lands problem GRANDE , ja jag vet men ändå ,så irriterande. 
 
(null)

Tar därför med mig en bild att visa i affären och lär mig hur jag ska ställa frågorna på franska.
Går strålande. 

(null)

Nöjd med mig själv slår jag mig ner för en kaffe och inväntar Herrn. 
Än en gång tar vi tåget, nu till
 Mandelieu la Napoule.
Ska hälsa på Vännerna från Shanghai. 

(null)

Blir elegant upphämtade vid stationen i deras pigga Fiat 500 , precis en sådan jag vill att vi ska skaffa till Italien.
👌

(null)

Fin våning och härlig terrass med magnifik utsikt. 

(null)

Hit flyttade de för några år sedan och trivs mycket bra.

(null)

(null)

God lunch och mycket att prata om.
Flera år sedan vi träffades.
Både roliga och tyvärr svåra saker som hänt sedan dess.
Livet 
🥲

(null)

Deras söta  lilla Xiao.
Hittehund från Shanghai som har landat i ett himmelrike i och med sitt nya hem.
Lite blyg men väldigt  gullig.

(null)

Vännen droppar oss vid stationen.
Tack och Hej för en himla trevlig dag.
vägen hem mot Nice , några stationet bort ansluter Väninnan.
Vännen plockar upp Sonen på flygplatsen.
 De kommer direkt till oss.
Drink hemma och middag på lokal.

(null)

Sen går vi bort till trivsamma Le Liber’tea för att titta på MATCHEN.

Ledsna miner dock .
Nice ligger under mot Nantes och det ser inte bra ut.

(null)


Går inte att rädda.
Nice förlorar , besvikelsen är STOR.
Den exalterade stämningen sjunker ihop som en ballong.
Molokna lämnar alla baren.
Vännerna kör hem till sig och vi går hem till oss. 
TROTS
 detta ….. 
VI 
har haft en mycket trevlig afton.
God Natt 
😴 




















Kommentarer


Kommentera inlägget här: