stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

B som i besvikelse och bubblor

Kategori: Stockholm



Landade sent på Arlanda och ÄVEN om jag vet ATT det fortfarande är vinter här blir jag smått "chockad" över att kliva ut till detta .
Kontrasten är bara för stor , ha ha 


(null)

Betydligt vackrare och mer uthärdligt morgonen därpå på min korta prommis .

(null)

Trampar på i rask takt och vänder hemåt . 
Och 
DÄR
på gatan står den redan  ….. lastbilen med vårt flyttlass . 

(null)

Allt flyter på som smort .
Killarna är supersnabba . Bär in , jag prickar av och de plockar upp. 
MEN
när vi kommer till dessa två boxar blir jag allt annat än glad .

(null)


TVÅ
saker bad jag flyttgänget i Shanghai att verkligen packa EXTRA noga . 
Vår vackra Tanghäst , inköpt i Hongkong och den underbara skålen från ett kooperativ i Peking .
MEN
vad bland alla miljoner boxar plockas fram i 1000 bitar ? 
Såklart just dessa , mina två älsklingsprylar .


(null)

Blir både 
BESVIKEN 
och riktigt ledsen.
Jag vet , är bara prylar men ändå …… 

(null)

För att lugna ner mig lämnar jag över det sista jobbet till Herrn 
( anmälan ska fyllas i ,det ska fotas mm mm ) och traskar iväg till bibblan. 
Får dock ingen ro här heller , stora läsesalen är under ombyggnad, inget mysigt alls .

(null)


Ser i alla fall till att förnya mitt lånekort. 
Känns bra .
👍


(null)


Är min tur att hysa the Ladies  who lunch .
Fast med matbordet fullt av upplockat porslin och flyttkartonger i vartenda  hörn är hemtrevnaden i vår våning just nu obefintlig.
Bjuder raskt ner dem till lokala pizzerian istället.
Vi har precis lika trevligt som vanligt,
konstateras kan att sällskapet onekligen är viktigare än omgivningen
😉

(null)

Till aftonen är det dags för dagens andra B .
Promenerar ner till Magnussons vin ….

(null)


….. och möter upp Vännerna . 

(null)

Provning av diverse Bubblor väntar.

(null)

Fräscht, krispigt och gott .
Bra urval och ett väl genomfört arrangemang . 

(null)

Avslutar kvällen med middag på relativt nya Kasten .
Trevlig bekantskap , hit går vi gärna vid fler tillfällen.

God Natt 😴 








Kommentarer


Kommentera inlägget här: