stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

I love Visby

Kategori: Gotland

Älskar, ja inte bara Visby utan hela Gotland. 

(null)

Särskilt som nu i början på sommaren .
Är så himla vackert med alla  blommande … 

(null)

syrener 

(null)

gullregn 

(null)

….vallmo och blåeld.

(null)

Så det är med stor glädje jag , tidig morgon, möter Väninnan vid Odenplan för färd med pendeltåg till Nynäshamn där vi äntrar färjan. 

Även om denna sommar , i och med renoveringen av vårt nya " hem" i Nice , blir något annorlunda .
Inget hyrt hus , utan kommer bli tre kortare sejourer, då hyggliga Vänner hyser in oss . 
Blir super det med . 
Är bara så tacksam över att ändå få möjlighet att komma hit. 


(null)

Framme.
Visbybosatta Väninnan möter oss. 

(null)

… och kör oss till finaste sommarhuset.
Fikar och chillar där hela eftermiddagen. 

(null)

Tillbaka till Visby.
Jag installerar mig i "mitt" rum hemma hos bästa värdparet. 

God pasta  hemma sen kvällspromenad med husets son.

(null)

Jamen Ni ser
 ….helt förståeligt varför denna ö har sin plats i mitt hjärta. 

(null)

(null)

Modiga kvällsbadare.
Temperaturen , enligt upogift, 16 grader.
Brrrr 
🥶 

(null)

Ett glas vino nere på Stora torget. 

(null)

God Natt 
😴 





Kommentarer


Kommentera inlägget här: