stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Mode- Stiliga Damer

Kategori: Läsvärt / Sevärt

 
En  blogg som jag ofta läser är den trevliga Oss Granntanter Emellan som skrivs sv Camilla Thulin och Karina Ericsson Wärn. Två hund ,kultur,  mat ,rese och modeälskande personer  vars intressen ligger nära mina egna och därför är väldigt roliga att följa.
 
 
Vid mitt senaste Sverigebesök hade damerna  precis släppt varsin spännande och läsvärd  bok och förekom flitigt i tv-sofforna för att berätta om dem. De är även populära föredragshållare och reser land och rike rumt med sitt program om stil och modehistoria .
 
Blir  glad av att se att min nya vackra blomklänning pryder författarinnan på omslaget .....hennes egen design och redan nu en av mina sommarfavoriter. Inköpt med hjölp av min hyggliga väninna som i kalla decembervindar  cyklade Stockholm  runt för att finna ett exemplar  till mig. 
 
Tackar stort för den hjälpen.
 
 
Bläddrar I stilboken för där i Gör-om-mig kapitlet medverkar väninnans tjusiga väninna. 
 
Funderar lite på varför hon är med i boken för hon har verkligen ingen dålig stil och ser  
redan fantastiskt snygg ut
 
 
MEN
 
kan väl aldrig vara fel att få lite tips och kanske testa något nytt......
 
 
Kolla. bara ....... resultatet blev så klart hur läckert som helst.
 
 
 
Andra granntantens bok handlar mer om modehistoria.
 
 
Jag hade som vanligt vid mina Svedala besök  en  lång
Att -Köpa -Lista  med mig och där bland
 
tandtråd
Sir William te
hålla in magen trosor
disktrasor
 smågodis
ballerinaskor
 
 stod  även boken Banbrytande Mode......
 
MEN
 
min CHICA lillasyster förekom mig och gav mig den i födelsedagspresent
 
HURRA
och
Tusen tack 
 
 

Kommentarer

  • Maria S säger:

    Hoppas du fick senaste numret av CHIC också, för jag läste nyss sönder min i badet innan jag kom på att du kanske ville ha den...Ha en fortsatt skön påsk!

    Svar: Super hyggligt tänkt av dig men jag fick senaste numret när jag var hemma ....annars hade jag gärna ärvt ditt ex....älskar magasin särskilt mode och inredning. Hoppas vi ses på F1 . Det ska bli väldigt kul att gå på. Kram M
    M W

    2014-04-19 | 15:52:48
    Bloggadress: http://enlantisishanghai.blogg.se

Kommentera inlägget här: