stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Snart slut

Kategori: Läsvärt / Sevärt

 

Mitt besök här hemma börjar lida mot sitt slut .....bara två dagar kvar nu och jag har i princip bara gått från det ena trevliga eventet till det andra.

Kaffe och semla med kollegan, roliga  luncher med väninnorna/ kollegor  ,  middag hemma hos oss för sonen, mamma och fina svärföräldrarna , middagar hos vänner,  och i morgon kväll middag för alla mina syskon .

Till det kommer några intressanta  jobbmöten , bio ,opera samt en del kul shopping.

Ja jag vet ....livet är hårt , ha ha 

 

Träff med väninnorna  och vi såg den sköna filmen Stockholm Stories  i regi av debutanten  Karin Fahlén.  Lovande donna....hennes arbeten  vill jag se mer av .Lite skruvade historier i finfin miljö, såklart det handlar ju om vår fina stad och bra skådisar. Utgår från Jonas Karlssons novellsamling Det andra målet.

LÄS OCH SE

 

Därefter gick vi till häftiga Köttbaren. Som vanligt fullt med folk.... läs yngre  .....och väldigt god mat.  Men VARFÖR måste musiken vara så himla hög !!!! Helt matt efter några timmar i det där stimmet känns det ljuvligt att komma ut till tystnaden på gatan och trots isiga vindar sakta promenera hem .

GOD NATT

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: