stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Äntligen fredag... och Nationaldag

Kategori: Traditioner

 
Idag
6 Juni och Nationaldag
 
nedan fyra bilder lånade från internet
 
 
 
 New York firar med vackraste belysningen av eleganta Empire State Building
 
 
Åh.....Stockholm firar med två av mina absoluta favvoevent
 
Nationaldags galoppen på Gärdet
 
OCH
 
spännade hästpolo på Stadion
 
Vilket eldorado för alla oss  hästlovers .......och vilken härlig stad
 
  
 
 
Även här i Shanghai får vi chans att fira i blågult tecken
för Herrn och jag är inbjudna till Generalkonsulatets populära Swedish National Day Celebration.
 
 
Nästan 400 gäster minglar i SKFs tjusigt dekorerade ljusgård
och smarrar köttbullar, jansons och prinsesstårta och massa annat gott
 
 
bild lånad från väninnan L facebook
 
Generalkonsuln  Viktoria Li och  hennes make Li Li  håller ett högtidligt tal till de gästande kinesiska hedersgästerna och
oss övriga 
 
 
Efter  några timmar med väldigt mycket babbel och bubbel följer herrn och jag  med ett kul gäng för
 (MER !!! ) drinkande på trivsamma Light & Salt
 
 
Och faktiskt .....helt HÄSTLOTTLÖS är jag ändå inte för  just denna helg pågår 
Shanghai Longines Global Champion Tour
och i morgon ska jag se två hoppklasser i vilka bland annat svensken Henrik von Eckermann tävlar.
 
 
 
GOD NATT
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: