stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

VÄXLING

Kategori: Italien

Tillbaka i byn
och
 
 
.....Årsmöte i Brf Rosa Huset
  
 
Ni som följt bloggen en tid vet att årsmötet är en historia för sig.
Runt bordet talas italienska, tyska, holländska , svenska och engelska ...MEN ....ingen talar förstås alla språken så vi måste översätta i flera led, ha ha  med allt vad det innebär i språkförbistring och extra tid.
Hursom , vi har i alla fall en väldigt  trevlig stämning på våra möten och är ¨relativt¨ överens om prioriteringarna vad gäller husets skötsel.
 
 
Finfin dag...den sista för vännerna och de vill förstås ut på sjön.
 
 
Gänget badar och njuter av det varma vattnet.
 
 
Jag sitter på båten , läser och spanar runt.
ser jag grodmännen.......undrar verkligen vad det är de undersöker.....jag menar Lagon är 350 meter djup....måste vara kolsvart där nere. 
Huvva....nej dykning är inget för moi. Jag skulle vara så rädd därnere.
 
 
Sista svalkande Aperol Spritzen.....sen dags att vinka av finaste vännerna.
Tusen tack för nice dagar  och ser fram emot nästa års vinäventyr.
 
 
Växling i fabriken.
Vännerna lämnar och fina dottern anländer direkt från underbara dagar i Kroatien.
I mina mammaögon ....har kanske varit lite VÄL underbara !!!
 Stackarn har en ruggig förkylning med hosta och feber och efter middagen somnar hon och sover i ett dygn.
 
 
 Herrn och jag sitter kvar på balkongen och bara njuter.
Kvällarna här vid Lagon är MAGISKA.
 
GOD NATT
 
 
 
 

Kommentarer

  • Grandma säger:

    Du har verkligen återhämtat dig fint. Ser ut som en nyutslagen ros!!

    Svar: Tusen tack. Ska på återbesök i morgon....hoppas de säger detsamma.Kram
    M
    M W

    2015-08-10 | 17:29:38

Kommentera inlägget här: