stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Förväntningar

Kategori: Läsvärt / Sevärt

 
Äter frukost på mitt stamhak Saturnus och hamnar mitt i en filminspelning.
Ser på det lite lätt frusna gänget, alla i varma jackor , släpandes på den  tunga utrustningen och tänker att jaha det här kommer vara min fina dotters framtid.
 
 
Underbart väder .......lilla Dino och jag  börjar traska till Söder.
 
 
Följer Skeppsbron och bara tar in.
Hur vackert är det inte ?
 
 
Jag har inte riktigt hängt med i turerna kring Slussen men förstår av informationstavlor vid Södermalmstorg  att det nu är bestämt hur förvandlingen ska  se ut och att arbetet redan påbörjats.
Hoppas det blir bra och framförallt att den härliga vyn ner mot city kommer att finnas kvar.
 
 
Möter fina vännerna för middag på mysiga lilla Speceriet.
 
 
Går inte att boka bord men vi hänger på låset när de öppnar .
Inga problem,  tar lite drygt en timma innan de få borden är upptagna.
 
 
nu
DAX 
för Lars Norén, ...och ge oss skuggorna på Dramaten.
 
 
 
Utsålt, förväntansfull publik , rapp dialog och skicklig ensemble..........det är bra men ändå uteblir WOW faktorn.
 
 
Undrar varför...... kanske för att....
 
 
jag redan sett pjäsen ett antal gånger sedan premiären 1991 , vet liksom vad som ska utspela sig där på scenen ...
 
 
...eller för att jag läst de översvallande recensionerna . Svårt med kritik , jag läser och blir nyfiken , särskilt när det skrivs så otroligt positivt om pjäsen som i det här fallet MEN  förväntningarna skruvas förstås också upp och blir kanske för höga .
 
 
 
 .....eller för att jag  ...som väninnan syrligt påpekar......nickar till och SOVER mig igenom större delen av andra akten !!!
 
 
 
AJ, aj ,aj den där jet lagen.
Man kan tycka att jag som ändå reser relativt mycket skulle bli van vid detta .....icke sa nicke 
TVÄRTOM
blir bara värre och värre. Är det ett ålderstecken måntro ?
 
Jag är normalt en riktig nattuggla . Vill aldrig gå och lägga mig, kämpar emot och sitter uppe alldeles för länge .
Såklart  medför det  att jag alltid är  väldigt morgontrött och måste alltid ställa väckarklockan.
MEN
när jag kommer till Svedala blir det precis tvärtom. Jag vaknar SUPERTIDIGT .....helt klarvaken. 
Dagen blir därmed rätt lång och det börjar klippa i ögonlocken redan vi 8 -tiden på kvällen.
Att då sitta i en mörk och gosig salong är förödande.
Har nickat till på allt jag varit på denna vecka.
Hur trist som helst.
 
TIPS ?
 
GOD NATT 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: