stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Halloween närmar sig

Kategori: Läsvärt / Sevärt

 
Vaknar som vanligt i gryningen , sätter på några avsnitt av härliga Empire i förhoppning om att jag ska bli sömning ....icke då .
 
 
 
Lika bra att kliva upp. 
 
 
Dino och jag traskar ner till pupmapimpade Saturnus för lite smarrig frukost.
Jobbar ett tag  i lugn och ro.
 
 
 En rask och härlig  powerwalk  i Liljansskogen med fina väninnan.
 
 
möter vi det här charmiga gänget.....kan mycket väl vara Dinos gamla hunddagis som är ute och luftar sig.
 
 
Därefter går vi på bio och ser denna.... 
 
 
Finns inte mer att tillägga.
KANONBRA
gå och se. 
 
 
Rätt tagen av livets nyckfullhet och olika livsvillkor.........
 
 
.....traskar jag efter filmen ner till NK för att ägna några timmar åt att prova ut BHar.
Phu.....det och baddäkt är väl det minst roliga att stå och kränga av och  på sig i ett trångt provrum.
 
 
 
Och
HUR
många storleker måste det egentligen  finnas på den lilla tygbit som ska förvara de små kullarna ???
Först är det det här med ABCD osv...... sen är det siffrorna  mellan typ 70 till 110 ....dessutom finns det olika kombon däremellan så att en B90 också kan ha typ en C70 och A95  ....eller hur det nu var !!!!
Ja och sen vill jag förstås att de även ska vara fina.....gärna med spets och så.
 
 
Nåväl till slut hittar jag några som passar.
 
 
Möter upp väninnan uppe  på Skrädderiet.
Hon ska på bal i helgen och har införskaffat stilig blåsa som skulle fixas till vad gällde längden.
Den vill jag såklart se .
 
 
Min väldigt dåliga bild gör varken väninnan eller tjusiga klänningen rättvisa.
Sitter som en smäck och de är hur vackra som helst ihop. 
 
Balens drottning?
DEFINITIVT. 
 
♠♠♠♠

Kommentarer


Kommentera inlägget här: