stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Avsked- och Bokklubbsdax

Kategori: Läsvärt / Sevärt

 
 
 
Avskedsdax och vi vinkar adjö till Herr och Fru GT som åker hem till våren i Stockholm.
 
TUSEN TACK 
för himla trevliga dagar 
och 
varmt välkomna tillbaka
 
 
 
Herrn flyger också iväg på några dagars arbete till Hong Kong och det blir sååååå tomt härhemma.
 NOT GILLA
 
TUR
 
 
 
att det är boklubbsdax och de sköna damerna ikväll kom över  till mig .
 
Middag, vino och livliga  diskussioner .....bland annat ....om kvällens bok
 
 
som vi valt till minne av Bodil Malmsten och hennes fina texter.
 
 
 
 
En läsvärd berättelse om att välja uppbrott och söka frihet och oberoende.
 
GOD NATT
 
 

Kommentarer

  • Brysselkakan säger:

    Blev också gräsänka idag... maken for till Spanien och träningsläger med Svenska golfförbundet och senior landslaget i en vecka. Och han var så taggad att han nästan skuttade i morse!
    Men jag mellansonen här över helgen och äldste kommer upp på tisdag och stannar i alla fall till fredag så ensam blir jag inte direkt!
    Fast det är ju det där att somna själv...

    Svar: Hej, precis ...men även om jag är van så tycker jag nog att det är tristast när Herrn är borta över helgerna. Veckorna rullar på med arbete och olika event men du vet hur det är att bo så här, ingen familj och bara några vänner, inga måsten som att fixa med huset ,fira någons födelsedag , åka till soptippen , städa , helghandla mm mm som tillhör vardagslivet i Sverige. Här nyttjar vi istället helgerna till korta tripper, se utställningar, balett , bio eller bara upptäcka för oss nya stadsdelar i denna jättestad och därför ...även om jag hittar på något att roa mig med ...tycker jag att är det tråkigare här än hemma att vara själv på helgen .Ha en bra dag och njut vårsolen....om du inte redan hört det så kan jag tipsa om en bra Värvet intervju för dig att lyssna på under PW... med Elaine Eksvärd.
    M W

    2016-04-02 | 15:33:23
    Bloggadress: http://brysselkakan.wordpress.com
  • Brysselkakan säger:

    Jo, helgerna är värst att vara ensam och här blir det massor sånt framöver pga golftävlingar. Och så alla jobbresor...
    Och visst är livet annorlunda utomlands, man slipper en himla massa måsten! Kan sakna det.
    Värvet lyssnar jag på men ligger efter pga resor och sjukdom... men jag går ju varje dag så snart är jag ikapp!

    Svar: Kul, tipsa gärna om du lyssnar på något riktigt bra. Golf och jag är inte riktigt goda vänner . Jag har tagit massor av lektioner och gått nykomlingsrundor men inte fått till det med det där gröna kortet. Min passion har alltid varit hästar och de tar TID så tidigare kände jag inte heller att jag mäktade med att klämma in ytterligare en så pass tidskrävande sport men under våra år i USA när jag hade mer mer egen tid att råda över försökte jag verkligen lära mig.....men men . Kanske får jag ge det en ny chans när Herrn och jag blir panschisar. Trevlig helg M
    M W

    2016-04-04 | 12:25:39
    Bloggadress: http://brysselkakan.wordpress.com
  • Brysselkakan säger:

    Nä, golf är inget för mig heller! Det får maken sköta själv och jag gör annat.
    Poddar... lyssnar på Veckans bläcka och Stil i P1 regelbundet. Följde Walhgren&Wistam ett tag men det är något som skaver där, som gör att jag inte fastnar riktigt. Har du tips så tar jag också gärna emot!

    Svar: Hm.....har inte riktigt hittat några roddar förutom Värvet och P1 som jag gillar. De jag lyssnat på känns lite för ungt och rätt flamsigt.... jmen emellanåt hittar jag godbitar. Sist fem avsnitt av Lena Dunham där hon diskuterar olika teman med gäster. Även Luuk och Lokko var bra...tror att de fortfarande finns för nedladdnig från SR. Må så gott
    M
    M W

    2016-04-11 | 19:09:39
    Bloggadress: http://brysselkakan.wordpress.com

Kommentera inlägget här: