stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Fjärde Advent

Kategori: Läsvärt / Sevärt

 
Väninnan och jag njuter för fullt i solen och promenerar ut till Rosendal.
 
 
Där är som vanligt mysigt värre med alla vackra blommor och saker i en skön blandning.
 
 
Vi hittar mycket fint som får följa med hem både från butiken och plantshopen.
 
 
Bäst är dock Väninnans julklapp .
Godaste honungen som hennes små rara bin jobbat  ihop bland blommor och blader där nere på Gotland.
Tusen tack.

 
Vi sitte länge och fikar och talar om LIVET.
Glimmrande skymmning när vi vandrar tillbaka till stan.
 
 
Jag går bort mot Dramaten där jag skall träffa sonen och dottern.
 
 
Slår som TUR är en pling till dem för att stämma av 
.....Ja ja svarar de glatt, vi har precis gått på tbanan vid Rådis och är snart framme vid Centralen.
....MEN varför åker ni dit ?
.... Det var väl Stadsteatern?????
 
Alltså 
IBLAND 
blir jag faktiskt galen !!!!!
 
 
Med fyra minuter tillgodo kommer de i alla fall springande till RÄTT teater och vi slår oss ner .
 
 
Det här gillar vi alla tre. Mycket väl spenderade timmar .
 
 
ÄNTLIGEN 
har jag lyckats boka bord på trivsamma Surfers  och således kan vi avsluta en fantastiskt härlig fjärde advent
med vällagad och smarrig Sichuan mat.
 
GOD NATT 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Vilken mysig dag det var!! Tack för den! Kraams Cattis

    Svar: Tusen tack själv, vi hade verkligen en fin stund tillsammans. Jag är så tacksam att jag har möjlighet att kunna åka lite fram och tillbaka. Saknar alltid er i Stockholm och vill inte att det ska gå allt för långt mellan det vi ses.Må så gott och stor kram från mig och Herrn.
    M
    M W

    2017-01-05 | 13:23:42

Kommentera inlägget här: