stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Skavsår

Kategori: Italien

 
Häromkvällen var jag ute på kvällsprommis med lilla Dino .
Började plötsligt frysa......vilket är märkligt då det är 25 grader ute.
 
Traskade tillbaka hem och med morgonrock plus två filtar gick till sängs .
Där låg jag och skakade och tyckte synd om mig själv.
Trodde att febern var någon slags följd på den förkylning jag fick på Gotland.
Konstigt ändå för jag är i princip frisk från den.
 
 
 
 
Morgonen därpå förstår jag orsaken.
Vill bespara er bild på eländet men vad som hänt var att ett skavsår blivit infekterat.
Har
ALDRIG
sett något liknande.
 
 
 
 
Får skavsår ibland när jag är barfota i sandaler och det är varmt ute. Sätter på ett plåster och efter några dagar är allt ok.
MEN
detta
huvva ....runt den lilla vattenblåsan finns nu ett rött , varigt , hett och svullet område.
Går ner till cafeet för mitt morgonkaffe  och det gör VÄLDIGT  ont.
Visar upp foten för min Vän som absolut tycker att jag ska gå till byns läkare , den snälle Dr Ferrera 
 
 
 
 
 
Var nog väldigt BRA att jag gick dit.
Får antibiotika och är efter två doser redan MYCKET bättre.
 
 
 
Ja vad kan inte hända ?
Får hålla mig lugn i några dagar men värre än så är det inte .
 
Får sitta på en parkbänk nere vid vattnet och 
NJUTA
av den doftande lavendeln istället .
 
 
 
♠♠♠♠
 

Kommentarer

  • Brysselkakan säger:

    Oj då... Hoppas foten blir bra fort och sedan kan jag bara råda dig att ha sådana där små strumpor, ingen aning vad de heter men sådana som knappt syns i skorna, då tror jag du slipper blåsorna.

    Svar: Tack, ja jag har precis sådana i typ ballerinaskor men i sandaletter ser det tyvärr inte så snyggt ut. Har aldrig varit med om maken att ett skavsår utvecklas på det här sättet.I det stora hela är det inget märkvärdigt och kommer gå över ...men du vet ...man gnäller alltid utifrån sin egen situation. På tal om " gnäll " försökte jag kommentera ditt inlägg häromdagen med mina kommentarer gick aldrig igenom. Vet inte vad jag gör för fel. Tycker att du verkar vara rätt tapper ändå och försöker kämpa på . Värk i flera veckor på det där viset ....kan inte ens föreställa mig hur tufft det skulle vara. Hoppas, hoppas det snart lägger sig och att du får en underbar resa med sonen till USA.
    Må så gott
    M
    M W

    2017-07-12 | 10:46:44
    Bloggadress: http://www.brysselkakan.wordpress.com
  • mor i busken säger:

    Vilken osis! Tur att du gick till läkaren för annars hade det hela kunnat sluta i blodförgiftning. Själv blir jag bättre för varje dag och kan gå uppe nu utan rollator men med kryckor. Det går fint.

    Svar: Är så glad att du känner dig bättre. Så trist det är när man inte har sin vanliga rörlighet .Nu ska jag snart åka till flyget och hämta unge Herrn som i år gläder oss med en veckas besök.
    Må så gott
    M
    M W

    2017-07-12 | 16:08:11
  • Brysselkakan säger:

    Jag har ännu mindre sådana där strumpor, som bara sitter över tårna. Man kan tror att de inte stannar kvar men det gör de, de funkar bra i skor med stängda tår men bara rem där bak. Fast sådana hittar jag inte i Sverige utan har köpt mina i Bryssel men kanske de finns i Italien eller Shanghai?
    Synd att du inte kunde kommentera... men så är det bara i bland och varför lär vi aldrig få vet! Tack i alla fall för dina fina ord, det går nog ändå åt rätt håll med all värk men det är segt och jag saknar mina PW:s... Hela kroppen, utom höften då, saknar dem.

    2017-07-14 | 11:18:56
    Bloggadress: http://www.brysselkakan.wordpress.com

Kommentera inlägget här: